ZNTKiM Gdańsk zmodernizują siódemki

inforail
20.07.2017 11:04

PKP Intercityrozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomieutrzymania wraz z modernizacją 10 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.Wygrały ZNTKiM Gdańsk, które złożyły najtańszą ofertę.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl o zamówienieubiegały się trzy firmy:

1. Newag – cena 14.617.222,83 zł bez opcji i 16.501.569,92 zopcją, termin wykonania modernizacji – 70 dni, okres gwarancji – 21 miesięcy;

2. ZNTKiM Gdańsk – cena 6.699.514,80 zł bez opcji i7.828.654,80 z opcją, termin wykonania modernizacji – 55 dni, okres gwarancji –24 miesiące;

3. ZNTK Oleśnica – cena 7.413.670,02 zł bez opcji i8.385.370,02 z opcją, termin wykonania modernizacji – 51 dni, okres gwarancji –24 miesiące.

PKP Intercity chciały przeznaczyć na ten cel 6.928.932,55 złbrutto bez prawa opcji oraz 8.178.071,35 zł brutto z prawem opcji. Tylko zatemoferta gdańskiej firmy zmieściła się w kosztorysie, wygrana zatem dziwić niepowinna.

I przypomnijmy, że zakres prac jest następujący:

1) montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty wdwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli,

2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabinlokomotywy,

3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) wdwóch kabinach lokomotywy,

4) wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy naszyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodówelektrycznych na kostkę zaciskową – jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania,

5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych ibocznych w dwóch kabinach lokomotywy,

6) zainstalowanie elektronicznego stabilizatora napięciaszybkościomierza nowego typu,

7) zastosowanie nowego generatora SHP,

8) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięciaobwodu czuwaka aktywnego,

9) zastosowanie elektronicznego regulatora temperatury kabinmaszynisty,

10) wymiana tradycyjnych projektorów czołowych na projektoryhalogenowe,

11) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni(wyjście przewodów zasilających skierowane w dół),

12) dokonanie zabudowy drugiego kanału pneumatyczny RadioStop (wydzielenie w osobny kanał Radio Stop),

13) wymiana wszelkich elementów i urządzenia lokomotywy, wktórych budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy iurządzenia pozbawione jego obecności,

14) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wgprojektu „PKP Intercity” S.A.,

15) zabudowanie wycieraczki szyb czołowych prawej i lewej(nad górną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb,sterowane jednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym poprawej stronie pulpitu maszynisty,

16) zabudowanie nowych radiotelefonów cyfrowe umożliwiającełączność w systemie GSM-R/VHF.

To w ramach zamówienia podstawowego. W opcji przewoźnik możeskorzystać z:

1) zamontowania prędkościomierzy elektronicznych i

2) zabudowy układu smarowania obrzeży kół.