ZNTKiM Gdańsk zmodernizują siódemki
PKP Intercityrozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomieutrzymania wraz z modernizacją 10 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.Wygrały ZNTKiM Gdańsk, które złożyły najtańszą ofertę.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl o zamówienieubiegały się trzy firmy:
1. Newag – cena 14.617.222,83 zł bez opcji i 16.501.569,92 zopcją, termin wykonania modernizacji – 70 dni, okres gwarancji – 21 miesięcy;
2. ZNTKiM Gdańsk – cena 6.699.514,80 zł bez opcji i7.828.654,80 z opcją, termin wykonania modernizacji – 55 dni, okres gwarancji –24 miesiące;
3. ZNTK Oleśnica – cena 7.413.670,02 zł bez opcji i8.385.370,02 z opcją, termin wykonania modernizacji – 51 dni, okres gwarancji –24 miesiące.
PKP Intercity chciały przeznaczyć na ten cel 6.928.932,55 złbrutto bez prawa opcji oraz 8.178.071,35 zł brutto z prawem opcji. Tylko zatemoferta gdańskiej firmy zmieściła się w kosztorysie, wygrana zatem dziwić niepowinna.
I przypomnijmy, że zakres prac jest następujący:
1) montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty wdwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli,
2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabinlokomotywy,
3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) wdwóch kabinach lokomotywy,
4) wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy naszyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodówelektrycznych na kostkę zaciskową – jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania,
5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych ibocznych w dwóch kabinach lokomotywy,
6) zainstalowanie elektronicznego stabilizatora napięciaszybkościomierza nowego typu,
7) zastosowanie nowego generatora SHP,
8) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięciaobwodu czuwaka aktywnego,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9) zastosowanie elektronicznego regulatora temperatury kabinmaszynisty,
10) wymiana tradycyjnych projektorów czołowych na projektoryhalogenowe,
11) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni(wyjście przewodów zasilających skierowane w dół),
12) dokonanie zabudowy drugiego kanału pneumatyczny RadioStop (wydzielenie w osobny kanał Radio Stop),
13) wymiana wszelkich elementów i urządzenia lokomotywy, wktórych budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy iurządzenia pozbawione jego obecności,
14) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wgprojektu „PKP Intercity” S.A.,
15) zabudowanie wycieraczki szyb czołowych prawej i lewej(nad górną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb,sterowane jednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym poprawej stronie pulpitu maszynisty,
16) zabudowanie nowych radiotelefonów cyfrowe umożliwiającełączność w systemie GSM-R/VHF.
To w ramach zamówienia podstawowego. W opcji przewoźnik możeskorzystać z:
1) zamontowania prędkościomierzy elektronicznych i
2) zabudowy układu smarowania obrzeży kół.
„