ZNTK Oleśnica naprawią `ósemki`
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie obsługitechnicznej na 5-tym poziomie utrzymania P5 (napraw głównych) oraz modernizacji9 lokomotyw elektrycznych serii EP08. Tak jak można było przypuszczać wybranazostała najtańsza oferta, złożona przez ZNTK Oleśnica. Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail w przetargu wystartowały trzy firmy:
1) NEWAG S.A. ?cena brutto ?21 001 472, 69 zł, okresgwarancji ? 27 miesięcy;
2) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. ?cena brutto ?24 298650,00 zł, okres gwarancji ? 33 miesięcy;
3) ZNTK w Oleśnicy S.A. ?cena brutto ?17 490 600,00 zł,okres gwarancji ? 27 miesięcy.
Wybrana została oferta ZNTK Oleśnica, która uzyskała 96,20pkt. Zamawiający stosował kryteria oceny:
1. cena ? 80%,
2. gwarancja ? 20%.
Pozostałe oferty uzyskały: 82,60 pkt ? Newag oraz 76,80 pkt ?PESA.
Umowa z wybranym wykonawcą będzie mogła zostać podpisana poupływie 10 dniu, licząc od dnia przekazania informacji o wyborzenajkorzystniejszej oferty.
W ramach prac modernizacyjnych przewidziano m.in.:
1. montaż ergonomicznego fotela firmy Astromal lubrównoważnego,
2. montaż izolacji cieplnej i akustycznej kabiny maszynisty,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3. zamontowanie klimatyzatorów,
4. malowanie pudła lokomotyw,
5. wymiana szyb czołowych na klejone z ogrzewaniemelektrycznym,
6. montaż rolet przeciwsłonecznych,
7. montaż fabrycznie nowych szaf WN i NN,
8. wymiana urządzeń zawierających azbest,
9. likwidacja gniazd sterowania wielokrotnego,
10. modernizacja układu wentylacji przedziału oporówrozruchowych.
Lokomotywy będą naprawiane według harmonogramu, któryzostanie ustalony między stronami i będzie stanowić załącznik do umowy.Przewoźnik wymaga też udzielenia gwarancji: na zestawy kołowe ?36 miesięcy, naprzezwajanie maszyny elektrycznej ?36 miesięcy, na malaturę ?36 miesięcy. Czaspostoju lokomotywy na naprawie to 55 dni roboczych.