ZNTK Mińsk Mazowiecki zmodernizuje zachodniopomorskie EN57
inforail
05.12.2014 09:40
ZNTK Mińsk Mazowiecki zmodernizuje zachodniopomorskie EN57
Urząd Marszałkowski poinformował o wyborze oferty, złożonej przez ZNTK Mińsk Mazowiecki w przetargu na modernizację 3 sztuk używanych, trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 5B+6B+5B EN57 o napędzie elektrycznym do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym. Składy zostały odkupione od Przewozów Regionalnych i zgodnie z zapowiedzią skierowane do modernizacji. Zamówienie obejmuje również prawo opcji. Będzie ono przejawiać się tym, że zamawiający może zwiększyć realizację zamówienia w stosunku do podstawowego zakresu zamówienia, pod warunkiem pozyskania środków finansowych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, z tym zastrzeżeniem, że wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego, w przypadku gdy ten ostatni z prawa opcji nie skorzysta. Prace przy modernizacji jednostek powinny zakończyć się do 5 grudnia 2015 roku.
Kryteria wyboru oferty to:
Cena –90%
Termin gwarancji –10%.
W przetargu startowało dwóch wykonawców, oprócz ZNTK Mińsk Mazowiecki także Newag. A oto, jak wyglądała punktacja:
Oferent
|
Cena/Cena za jednostkę
|
Termin gwarancji
|
Liczba pkt w kryterium cena
|
Liczba pkt w kryterium gwarancja
|
Suma pkt
|
ZNTK Mińsk Mazowiecki
|
23.199.030,00 zł/7.733.010,00 zł
|
48 miesięcy
|
90
|
10
|
100
|
Newag Nowy Sącz
|
23.866.920,00 zł/7.955.640,00 zł
|
48 miesięcy
|
87,48
|
10
|
97,48
|
Ponieważ zarówno Newag, jak i ZNTK zaproponowali tę samą gwarancję wygrała oferta tańsza. A ta została złożona przez firmę z Mińska Mazowieckiego.
Przypomnijmy, że po ogłoszeniu przetargu Newag wniósł odwołanie się do Krajowej Izby Odwoławczej wobec zapisów ogłoszenia i SIWZ-u w przetargu. Nowosądecki producent zarzucał zamawiającemu sformułowanie opisu przedmiot zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oraz opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący. Newag twierdził, iż narusza to jego interes prawny i uniemożliwia udział w przedmiotowym postępowaniu. Najkrócej rzecz ujmując województwo zachodniopomorskie chciało, aby jednostki zostały zmodernizowane do standardu pociągów kompatybilnych z jednostkami EN57AL. Takie modernizacje wykonywane były dotychczas jedynie przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Newag żąda zmiany tego zapisu lub udostępnienia dokumentacji technicznej tych pojazdów. Ponadto firma z Nowego Sącza domagała się sprecyzowania sformułowania „kompatybilność pojazdów”. Ostatecznie i tak przetarg wygrały ZNTK.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024