ZNTK Mińsk Mazowiecki zmodernizują EN57AKW-1025. Bez przetargu
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiegopodpisał z ZNTK Mińsk Mazowiecki umowę na wykonanie czynności czwartego poziomuutrzymania i prac modernizacyjnych dla elektrycznego zespołu trakcyjnegoEN57AKW-1025.
Przedmiotem zamówienia obejmuje ponadto:
1) udzielenie gwarancji na pojazd, oprogramowanie idokumentację techniczną;
2) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej;
3) udzielenie licencji na dokumentację techniczną ioprogramowanie.
EN57AKW to zmodernizowanyelektryczny zespół trakcyjny EN57 z napędem asynchronicznym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Całkowita wartość umowy to 2 015 000.00 PLN netto.
Umowa zostałazawarta w trybie bezprzetargowym. Zamawiający – Województwo Wielkopolskie zsiedzibą Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w dniu 17.8.2018 r. wszcząłpostępowanie pn.: „Wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania i pracmodernizacyjnych dla 2. elektrycznych zespołów trakcyjnych”. Przewidział onmożliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnej usługi dla 1pojazdu. Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosiła 4 000 000,00 PLN.Jako ofertę najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez firmę: ZakładyNaprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Wobec powyższego w dniu2.11.2018 r. zawarto umowę z wybraną firmą. Zamówienie zostało zrealizowanenależycie. W związku z rosnącymi potrzebami przewozowymi w zakresie kolejowychprzewozów pasażerskich w województwie wielkopolskim konieczne jest wykonanieczynności czwartego poziomu utrzymania (P4) elektrycznego zespołu trakcyjnegoEN57AKW-1025. Pojazd po pięciu latach eksploatacji lub po osiągnięciu przebiegu500 000 km od ostatniej naprawy okresowej musi być poddany czynnościomczwartego poziomu utrzymania (P4), tj. naprawie rewizyjnej. W roku 2019 z uwagina osiągnięty przebieg należy poddać czynnościom P4 elektryczny zespółtrakcyjny EN57AKW-1025. Przy okazji wykonywania czynności P4 w pojeździezrealizowane zostaną również prace modernizacyjne obejmujące m.in. montaż roletokiennych, modernizację systemu monitoringu i systemu informacji pasażerskiej.Zakres P4 obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego, naprawę lubwymianę przewidzianych w DSU podzespołów i zespołów, co umożliwi eksploatacjęezt przez kolejne lata oraz wpłynie na poprawę sprawności technicznej pojazdu ibezpieczeństwa podróżnych. Niewykonanie naprawy rewizyjnej spowodowałobywyłączenie pojazdu z ruchu i pogorszenie oferty przewozowej w kolejowychwojewódzkich przewozów pasażerskich. Prace modernizacyjne poprawią ponadtostandard techniczny pojazdu kolejowego oraz komfort podróży. Wykonanieczynności czwartego poziomu utrzymania i prac modernizacyjnych pojazduEN57AKW-1025 będzie zgodne z zakresem zamówienia podstawowego.
„