ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają naprawę zestawów kołowych w wielkopolskich Elfach
Zamówienie jakzamówienie, wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdów. Nabiera ono jednaknieco innego znaczenia w kontekście działań Prezesa UTK, odnoszących się m.in. dowielkopolskich szynobusów.
Przypomnijmy, że kursowanie aż 70 z nich, w tym należącychwłaśnie do Kolei Wielkopolskich, zostało ograniczone z uwagi na zastosowanekoła i tarcze hamulcowe inne niż wskazane w dokumentacji przez producentówpojazdów. A zatem teraz trzeba być uważnym.
Podpisana przez Koleje Wielkopolskie z ZNTK Mińsk Mazowieckiumowa obejmuje bowiem naprawę zestawów kołowych 17 pojazdów serii EN76 z opcjąrozszerzenia przedmiotu umowy o dodatkowe 5 pojazdów serii EN76. Czynności dowykonania podczas naprawy zestawów kołowych:
a) zakres podstawowy:
— wymontowanie zestawów kołowych z pojazdów,
— demontaż maźnic i łożysk,
— demontaż kół i tarcz hamulcowych,
— rewizja łożysk,
— montaż nowych kół i zdemontowanych wcześniej tarczhamulcowych,
— przetoczenie kół do wymiarów zgodnych z załączoną kartąpomiarową zestawów kołowych z DSU EN76,
— wyważanie dynamiczne zestawów kołowych,
— badanie defektoskopowe osi,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
— montaż łożysk i maźnic,
— zamontowanie zestawów kołowych w pojazdach,
— jazda próbna;
b) zakres fakultatywny:
— dostarczenie i montaż osi napędnej w razie stwierdzeniauszkodzenia po demontażu kół,
— dostarczenie i montaż osi tocznej w razie stwierdzeniauszkodzenia po demontażu kół,
— przełożenie przekładni Gmeinder GGT292 SO 491 na nową oś.
Wartość umowy to 11 227 293.56 PLN netto.
„