ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają naprawę zestawów kołowych w wielkopolskich Elfach

inforail
29.08.2020 08:45

Zamówienie jakzamówienie, wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdów. Nabiera ono jednaknieco innego znaczenia w kontekście działań Prezesa UTK, odnoszących się m.in. dowielkopolskich szynobusów.

Przypomnijmy, że kursowanie aż 70 z nich, w tym należącychwłaśnie do Kolei Wielkopolskich, zostało ograniczone z uwagi na zastosowanekoła i tarcze hamulcowe inne niż wskazane w dokumentacji przez producentówpojazdów. A zatem teraz trzeba być uważnym.

Podpisana przez Koleje Wielkopolskie z ZNTK Mińsk Mazowieckiumowa obejmuje bowiem naprawę zestawów kołowych 17 pojazdów serii EN76 z opcjąrozszerzenia przedmiotu umowy o dodatkowe 5 pojazdów serii EN76. Czynności dowykonania podczas naprawy zestawów kołowych:

a) zakres podstawowy:

— wymontowanie zestawów kołowych z pojazdów,

— demontaż maźnic i łożysk,

— demontaż kół i tarcz hamulcowych,

— rewizja łożysk,

— montaż nowych kół i zdemontowanych wcześniej tarczhamulcowych,

— przetoczenie kół do wymiarów zgodnych z załączoną kartąpomiarową zestawów kołowych z DSU EN76,

— wyważanie dynamiczne zestawów kołowych,

— badanie defektoskopowe osi,

— montaż łożysk i maźnic,

— zamontowanie zestawów kołowych w pojazdach,

— jazda próbna;

b) zakres fakultatywny:

— dostarczenie i montaż osi napędnej w razie stwierdzeniauszkodzenia po demontażu kół,

— dostarczenie i montaż osi tocznej w razie stwierdzeniauszkodzenia po demontażu kół,

— przełożenie przekładni Gmeinder GGT292 SO 491 na nową oś.

Wartość umowy to 11 227 293.56 PLN netto.