Znaczne opóźnienia na linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom
Modernizacja liniikolejowej z Warszawy do Radomia opóźnia się w stosunku do zakładanegoharmonogramu prac. Zaangażowanie wykonawcy robót jest niezadowalające –poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zaangażowaniewykonawcy Swietelsky Rail Polska jest niezadowalające. Dlatego prace najednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie- 13 lipca. Pociągi będą w dalszym ciągu kursować do stacji Strzyżyna. Najednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nadal funkcjonować będzie autobusowakomunikacja zastępcza.
Według PKP PLK mimo mobilizowania wykonawcy, firma niewykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom. Przywłaściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest jednak zakończenie prac iudostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku.
Modernizacja odcinkaWarszawa – Czachówek
Na linii Warszawa – Radom zmodernizowany jest odcinekWarszawa – Czachówek. Wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowaniaruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jestpierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianędrugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od marca br. na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jestjednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowano na 30-kilometrowej trasiesieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały,podkłady i nowe rozjazdy. Po zakończeniu przebudowy liczącej ok. 100 km trasy zWarszawy do Radomia czas podróży skróci się ze 135 min do 75 min. Po uzyskaniuwszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160km/h.
W kolejnych latach ma być prowadzona modernizacja liniikolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko–Kielce–Kozłów. Prace mają się rozpocząć w2021 r.
„