Zmodernizowany łódzki skład pojedzie do Sieradza i Warszawy
inforail
21.02.2013 11:18
Zmodernizowany łódzki skład pojedzie do Sieradza i Warszawy
Wkrótce na trasy regionu wyjedzie pociąg, który został zmodernizowany na zamówienie samorządu województwa łódzkiego. Skład będzie jeździł na trasach z Łodzi do Sieradza i Warszawy w barwach Przewozów Regionlanych. Koszt modernizacji wyniósł 8,5 mln zł.
To już ósmy taki zmodernizowany pociąg, który należy do samorządu województwa – poinformowała w środę PAP rzeczniczka marszałka woj. łódzkiego Joanna Blewąska. Pojazd typu EN57 ma m.in. nowoczesny system sterowania drzwi, klimatyzację przedziałów, gniazdka do podłączenia mobilnych urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby i monitory LCD. Skład jest wyposażony w toalety z tzw. ekologicznym obiegiem zamkniętym, a także urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz miejsca do przewijania niemowląt. Nowością w nim jest automat do sprzedaży przekąsek i zimnych napojów oraz składane wieszaki na rowery. 'W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnych pociągi wyposażono w system monitoringu z zapisem danych i podglądem wnętrza i otoczenia pojazdu’ – podkreślił marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Skład ma także kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego umieszczony w podłodze. Pociąg może jechać z prędkością do 120 km/h.
To pierwszy z serii czterech pojazdów modernizowanych przez konsorcjum firm Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Umowa opiewa na 34 mln zł, a sfinansowana zostanie z budżetu województwa. Kolejny zmodernizowany skład ma się pojawić w regionie w kwietniu. Wcześniej unowocześniono siedem takich składów, co kosztowało 66 mln zł (większość pieniędzy pochodziło z UE). Jak powiedziała PAP Blewąska, w połowie roku samorząd chce ogłosić przetarg na modernizację dwóch kolejnych oraz podniesienie standardu czterech następnych tego typu pociągów. Ta inwestycja także zostanie sfinansowana ze środków samorządu. Tym samym najpóźniej do 2015 roku zmodernizowanych lub unowocześnionych ma zostać 17 tego typu składów w ramach Przewozów Regionalnych. Władze województwa liczą, że pociągi te jeździć będą przynajmniej przez 20 lat.
Natomiast w latach 2014-15 na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pojawić się ma 20 nowoczesnych Flirt-ów. Pociągi dostarczy firma Stadler Polska, a wartość kontraktu wynosi 510 mln zł brutto. Umowa zakłada także utrzymanie techniczne taboru przez 15 lat od momentu dostarczenia pojazdów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024