Zmodernizowane wagony pojadą nie tylko do Warszawy

inforail
06.11.2012 14:36
Wczoraj na łamach InfoRail informowaliśmy o wprowadzeniu przez Koleje Czeskie w 2013 roku nowych wagonów do pociągów Eurocity relacji Praga –Warszawa. Jak się okazuje nie tylko to połączenie będzie obsługiwane przez komfortowe i zmodernizowane wagony. Pojawią się one również w pociągach kursujących między Pragą, Pardubicami, Ołomuńcem, Ziliną i Ostrawą oraz w pociągach międzynarodowych z Pragi i Brna do Wiednia. Wprowadzenie do eksploatacji nowych wagonów pozwoli czeskiemu przewoźnikowi na wydłużenie składów odjeżdżających w kierunku Słowacji, Węgier, a także krajowych liniach ekspresowych, o czym piszemy nieco niżej.  
Zmodernizowany wagon CD
Zmodernizowane wagony oferują komfortowe klimatyzowane wnętrza, z sześcioma miejscami w przedziale bądź 12 miejscami w otwartej przestrzeni. Są też specjalne miejsca do przewozu wózków inwalidzkich i rowerów.  Pasażerowie mają do dyspozycji nową tapicerkę na siedzeniach, większe stoliki czy gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych elektronicznych urządzeń (laptopy, telefony komórkowe). Także toalety są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto wagony zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-wizualny oraz system informacji pasażerskiej. Składy z nich zestawione mogą poruszać się z prędkością do 160 kilometrów na godzinę.
Zmodernizowany wagon CDZmodernizowany wagon CD
Do końca 2012 roku Koleje Czeskie wprowadzą do eksploatacji około 15 wagonów, które uzupełnią składy pociągów EuroCity i pociągów ekspresowych z Pragi do Ostrawy, a w dalszej perspektywie wspomniane połączenia do Warszawy i Žiliny, z Pragi i Brna do Wiednia lub Bratysławy oraz Budapesztu, a także z Pragi przez Pilzno do Monachium. Inne 64 zmodernizowanych wagonów zostanie wprowadzonych do składów pozostałych pociągów, m.in. tych z Pragi do Pilzna i Chebu, z Pragi do Czeskich Budziejowic, Brna i Brod do Pragi, z Ostrawy, Brna i Bohumina oraz z Jihlava do Plzeň i Czeskich Budejovic. Modernizacja wagonów została przeprowadzona przez firmę ZOS Trnawie. Wartość kontraktu wynosi 1,5 mld CZK. Modernizacja wagonów ma zakończyć się w połowie 2014 roku.