Zmodernizowane pociągi EN57ALd przekazane [FILM]
13 mln zł kosztowałamodernizacja dwóch pociągów elektrycznych, które będą jeździć na kilku trasachregionalnych w Podlaskiem. W środę przekazano je do użytku.
Dwa zmodernizowane pociągi, tzw. EZT, czyli elektrycznezespoły trakcyjne wyremontowały na potrzeby spółki Przewozy Regionalne,właściciela marki Polregio, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w MińskuMazowieckim. Do dyspozycji dostało je województwo podlaskie. Samorządywojewództw są udziałowcami w spółce Przewozy Regionalne (udział Podlaskiego to1,5 proc).
Modernizacja jednego pociągu kosztowała ok. 6,5 mln zł. Obapociągi w Podlaskiem będą jeździć na trasach, gdzie jest elektryczna siećtrakcyjna, czyli Białystok-Ełk, Białystok-Kuźnica oraz Białystok-Szepietowo -poinformował dyrektor podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych JarosławGlazer. Dodał, że zmodernizowane składy zastąpią stare pociągi, podróż będziebardziej komfortowa, bezpieczna.
Marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyńskipowiedział podczas prezentacji nowych pociągów na dworcu PKP Białystok, żesamorząd województwa stara się „w jak najlepszy sposób” zapewnićtransport kolejowy mieszkańcom na poziomie regionalnym. Mówił, żezmodernizowane pociągi poprawią znacznie potencjał przewozowy w regionie.
Leszczyński przypomniał, że w 2016, 2017 i w 2018 r.samorząd województwa podlaskiego przekazał i przekaże Przewozom Regionalnym – wramach umowy – po 23 mln zł rocznie na pasażerskie przewozy regionalne. Oddziałma do dyspozycji 17 składów różnych jednostek – mówił marszałek. Deklarował, żepołączeń w 2018 r. będzie więcej.
Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelskiprzypomniał, że ponad dwa lata temu spółka rozpoczęła restrukturyzację, głównymudziałowcem została Agencja Rozwoju Przemysłu, samorządy województw pozostałyudziałowcami. Powiedział, że plan restrukturyzacji „przynosi efekty”,zapowiada, że wynik finansowy spółki za 2017 r. „nie będzie gorszy”niż za 2016 r.
Zgorzelski powiedział, że remonty sfinansowała spółka. Na 53modernizacje zaplanowano 459 mln zł.
Członek zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki SA Jacek Bilskipoinformował, że zakłady modernizują teraz 36 pociągów elektrycznych.”Pojazdy są po bardzo gruntownej, największej w Polsce modernizacji, przezco będą mogły służyć pasażerom do bezpiecznego i komfortowegopodróżowania” – mówił.
Elektryczne zespoły trakcyjne przystosowano do jazdy zprędkością 120 km/h. Są nowoczesne i estetyczne, wyposażone m.in. w wygodnefotele, gniazdka elektryczne, ładowarki USB, monitoring. W pojazdachfunkcjonuje czytelny system informacji pasażerskiej i strefa małego podróżnika,która jest pozytywnie odbierana przez pasażerów.
EZT zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnycho ograniczonych możliwościach poruszania się.
{https://www.youtube.com/watch?v=WMpuz3SivnU}
PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE EN57ALd PO MODERNIZACJI
Rozstaw szyn 1435 mm
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Maksymalna prędkość eksploatacyjna 120 km/h
Długość całkowita 65 460 mm
Szerokość 2 880 mm
Wysokość 3 720 mm
Ilość miejsc siedzących 160 stałych oraz 10 uchylnych
Ilość miejsc na rowery 4
Ilość miejsc dla osób z ograniczoną możliwością poruszaniasię 2
Liczba i moc silników TSA 4 x 250 kW
Toalety 2, w tym 1 wg TSI PRM
„