Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity ? zobacz

inforail
15.05.2015 07:31

Już w najbliższą sobotęna gdańskim dworcu PKP Intercity zaprezentują zmodernizowaną lokomotywę SM42.Pokaz odbędzie się w godzinach 10-14, przy peronie 4, tor 7. Już za kilkatygodni takie właśnie maszyny poprowadzą sezonowe pociągi przewoźnika z Gdynido Helu. Co prawda podobne lokomotywy można było spotkać na tej trasie już wroku ubiegłym to jednak całość ruchu zmodernizowane maszyny przejmą dopiero wtym sezonie. Pierwszy akcent stanowiący zapowiedź tego, co będzie działo sięlatem mieliśmy już w długi majowy weekend, kiedy to EIC Jantar na odcinkuGdynia ? Hel prowadziły właśnie zmodernizowane w Newagu maszyny. I to w trakcjipodwójnej! Wracając jeszcze do poprzedniego sezonu PKP Intercity, cierpiące wówczasna braki taborowe, musiały posiłkować się lokomotywami Ceskich Drah inowosądeckiego producenta. Teraz ma się to zmienić.

Oprócz linii helskiejzmodernizowane lokomotywy będzie można spotkać na szlakach Olsztyn ? Braniewo iKłodzko ? Kudowa Zdrój, a także przy pracach manewrowych m.in. w Warszawie,Krakowie, Szczecinie czy Wrocławiu. Łącznie PKP Intercity zmodernizowały 20lokomotyw SM/U 42. Koszt tej inwestycji to 76,9 mln zł.

15 lokomotyw zostałozmodernizowanych z przeznaczeniem do typowej pracy manewrowej, z czego 5 tak,aby umożliwić obsługę pociągów pasażerskich w sytuacjach awaryjnych. Jak wspomnieliśmylokomotywy będą stacjonowały w Warszawie (5 szt.), Gdyni (5 szt.), Krakowie (4szt.), Wrocławiu (3 szt.), Olsztynie (2 szt.) i Szczecinie (1szt.).

5 kolejnych lokomotyw zostałozmodernizowanych z przeznaczeniem do obsługi niezelektryfikowanych odcinkówlinii kolejowych. To właśnie te maszyny poprowadzą pociągi m.in. do Helu.

Lokomotywy będą mogłyprowadzić pociągi z prędkością do 90 km/h. A to oznacza, że składy regionalne teoretyczniekursować będą z wyższą prędkością niż chociażby EIC. W praktyce nie będzie tomiało istotnego znaczenia, tym bardziej, że natężenie ruch na linii helskiej wwakacje będzie znaczne.

W ramach pracmodernizacyjnych przeprowadzono:

– wymianę silników (20szt.),

– wymianę, modernizacjęlub naprawę główną innych podzespołów (20 szt.),

– montaż urządzeń doakumulowania energii elektrycznej, aby lokomotywa była zdolna do pracmanewrowych przy wyłączonym silniku (np. w halach) (10 szt.),

– montaż przetwornicy dozasilania w energię elektryczną wagonów (10 szt.),

– przebudowę kabinymaszynisty (20 szt.),

– instalację urządzeńrejestrujących pomiar prędkości, drogi i parametry jazdy (20 szt.).

Modernizacja lokomotyw spalinowychjest elementem dużego programu odnowy taboru, jaki obecnie prowadzą PKPIntercity ? mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu przewoźnika. Jak dodaje tonie koniec inwestycji w tabor spalinowy. PKP Intercity zakupiły 10 lokomotywGama od PESY. Przypomnijmy, że pierwsze dwie maszyny mają pojawić się nawarszawskiej Olszynce Grochowskiej już za kilka dni.