Zmodernizowaną linią kolejową z Warszawy do Białegostoku w 2020 roku
Zmodernizowaną liniąkolejową Warszawa – Białystok pociągi pasażerskie zaczną kursować od rozkładujazdy 2020/2021 – poinformował we wtorek dziennikarzy prezes PKP PLK IreneuszMerchel.
„Założenie jest takie, że z Warszawy do Białegostokupojedziemy zmodernizowaną trasą od rozkładu jazdy 2020/2021, czyli od grudnia2020 roku pojedziemy tą trasą z prędkością 160 km/h” – powiedział Merchel.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały we wtorek umowę namodernizację drugiego odcinka linii Warszawa – Białystok, chodzi o fragmentmiędzy stacjami Sadowne i Czyżew. Wartość umowy to 641,5 mln zł brutto.
„Na pierwszym odcinku trasy z Warszawy do Sadownegoroboty torowe zostały już odebrane. Trwają prace jeszcze na dwóch obiektachmostowych. Od końca tego roku wraz ze zmianą rozkładu jazdy pojedziemy już tymfragmentem” – powiedział prezes Merchel.
Linia Warszawa – Białystok to fragment TranseuropejskiegoKorytarza Transportowego Rail Baltica, który z Berlina przez Polskę prowadzićbędzie przez Kowno, Rygę i Tallin do Helsinek.
Szef PKP PLK poinformował, że roboty na odcinku Sadowne -Czyżew rozpoczną się w sierpniu tego roku i potrwają do jesieni roku 2019. Zkolei ostatni odcinek z Czyżewa do Białegostoku zostanie udostępniony podróżnymod rozkładu jazdy 2020/2021. Wtedy podróż z Warszawy do Białegostoku potrwa okołodwóch godzin, a pociągi będą kursowały z prędkością 160 km/h.
Obecny na konferencji wiceminister infrastruktury AndrzejBittel poinformował, że podpisanie umowy na modernizację odcinka Sadowne -Czyżew oznacza, że w tym roku PKP PLK podpisały już umowy na modernizacjekolejowej infrastruktury za ponad 10 mld zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach prac na odcinku Sadowne – Czyżew zmodernizowanezostaną dwie stacje: Małkinia i Sadowne. W Małkini powstanie nowy wiaduktkolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Na modernizowanym odcinku znajdziesię 12 nowych peronów. Wszystkie będą wyposażone w nowe wiaty oraz systeminformacji dla podróżnych.
PLK zmodernizują około 70 km torów i 11 przejazdów kolejowo- drogowych. Przebudowane zostaną również trzy mosty, w tym wybudowany zostanienowy most nad rzeką Bug i drugi tor na szlaku Prostyń Bug – Małkinia. W Małkinipowstanie Lokalne Centrum Sterowania odpowiedzialne za sprawne prowadzenieruchu pociągów.
W czasie modernizacji odcinka Sadowne – Czyżew linia będzieprzejezdna dla pociągów pasażerskich, a kursowanie pociągów będzie odbywało siępo jednym torze. Linią nie będą natomiast kursowały składy towarowe, którepojadą objazdami przez Bielsk Podlaski i Ostrołękę.
„