Zmieniają się stacje Biała Podlaska, Terespol i Małaszewicze
Na stacjach w Białej Podlaskiej i Terespolu będą nowe,wygodne perony oraz przejścia podziemne z windami – poinformowały PKP PLK.
W Małaszewiczach podróżni korzystają już ze zmodernizowanychperonów. Rozpoczynają się prace przy budowie wiaduktu w Białej Podlaskiej. Naczas najcięższych prac przewidziane są zmiany w komunikacji.
Na stacji w Białej Podlaskiej komfort obsługi pasażerówzwiększy się dzięki przebudowanym peronom. Będą nowe wiaty, ławki ioświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia peronów z liniami prowadzącymi ułatwiporuszanie się osób niedowidzących i niewidomych. Podziemne przejście dlapieszych z windami zapewni dogodną komunikację. Obecnie na stacji kontynuowanesą prace odwodnieniowe i budowa nowych torów.
Mieszkańcy nowych osiedli oraz studenci szkoły wyższej,dzięki nowemu przystankowi Biała Podlaska Rozrządowa zyskają lepszy dostęp dokolei. W terenie już widać perony. Ich wyposażenie będzie odpowiadało równieżpotrzebom osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Bezpieczniej przeztory
W Białej Podlaskiej rozpoczęła się budowa wiaduktukolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Lubelskiej.Nowy obiekt nie tylko zwiększy poziom bezpieczeństwa, ale usprawni systemkomunikacji w mieście. Wykonawca zaplanował prace z zachowaniem ruchukolejowego. Aby odpowiednio przygotować i zabezpieczyć teren będą przygotowanespecjalne konstrukcje.
Dla bezpieczeństwa, na kilka dni podczas prac wstrzymanybędzie ruch pociągów. W dniach 23-26.10.2018 r. i 13-16.11.2018 r. wprowadzonabędzie zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów regionalnych na odcinkuMiędzyrzec Podlaski – Terespol. Zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągówdalekobieżnych obowiązuje bez zmian na odcinku Biała Podlaska – Terespol.
Na stacji Terespol kontynuowana jest budowa nowych peronów.Prowadzone są prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będziewyposażony w windy. Takie rozwiązanie zwiesza dostępność dla podróżnych. itorów. Na stacji wykonawca pracuje również przy budowie linii energetycznychoraz sieci trakcyjnej. W Małaszewiczach podróżni już korzystają z nowych peronów. Obecnie budowana jest nowanastawnia oraz nowa sieć trakcyjna. Zmieniają się tory.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych usprawni regionalnei międzynarodowe połączenia kolejowe.Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć zprędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmiany wpłyną na wzrostkonkurencyjności transportu kolejowego. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróżnych.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap III – LCS Terespol” jestwspółfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego ŁączącEuropę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania546,4 mln zł.
„