Zmiany w obsłudze obywateli Ukrainy na Dworcu Centralnym
Punkty pomocowe i miejsca odpoczynku w specjalnie wyznaczonych strefach, dodatkowe toalety oraz udogodnienia dla wolontariuszy – to najważniejsze rozwiązania, jakie są już wprowadzane w obsłudze pasażerów na dworcu Warszawa Centralna – podały PKP SA.
Dla jak najlepszej obsługi pasażerów przybywających z Ukrainy na stołeczny Dworzec Centralny kolejarze wspólnie z służbami wojewody wprowadzają zmiany w funkcjonowaniu obiektu i jego najbliższego otoczenia.
Jakie zmiany?
Najważniejsze udogodnienia to:
• postawienie obok dworca ogrzewanego namiotu KGHM, w którym będą wydawane posiłki i napoje,
• udostępnienie Miastu przestrzeni na postawienie dodatkowych przenośnych toalet przy dworcu,
• wyznaczenie parkingu dla zaopatrzenia wolontariuszy,
• utworzenie punktu ambulatoryjnego (w miejscu punktu szczepień przeciw COVID-19 w holu głównym), gdzie będą skoncentrowane wszystkie służby medyczne,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• wyznaczenie na antresoli strefy odpoczynku dla osób dłużej oczekujących na dalszą podróż,
• wyznaczenie na I piętrze wydzielonej strefy dla kobiet z dziećmi,
• utworzenie zarządzanej prze służby wojewody strefy informacyjnej (przy filarach w holu głównym), w której będą: informacja ogólna, informatorzy PKP Intercity (rozkład jazdy pociągów), wolontariusze, tłumacze, operatorzy telefonii komórkowych (karty SIM),
• zwiększenie przepustowości bezpłatnego Wi-Fi na dworcu (informacja o sposobie logowania będzie widoczna w różnych częściach dworca).
Ponadto przedstawiciele PKP S.A. uzgodnili z harcerzami przejęcie przez nich roli koordynatorów działań wolontariuszy. Aby ułatwić im pracę, PKP przydzieliły harcerzom dodatkowe pomieszczenia, gdzie są prowadzone rejestracja wolontariuszy i przydział zadań.