Zmiany organizacyjne w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

inforail
05.01.2010 18:29
Z dniem 1 stycznia 2010 r. nastąpi zmiana struktury organizacyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Strukturę organizacyjną Spółki stanowić będą:
1.    Centrala Spółki w Warszawie;
2.    Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Warszawie;
3.    Centrum Diagnostyki w Warszawie;
4.    Komenda Główna Straży Ochrony Kolei w Warszawie;
5.    Zakład Maszyn Torowych w Krakowie;
6.    Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie;
7.    Zakład Linii Kolejowych w Warszawie;
8.    Zakład Linii Kolejowych w Łodzi;
9.    Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku;
10.  Zakład Linii Kolejowych w Lublinie;
11.  Zakład Linii Kolejowych w Kielcach;
12.  Zakład Linii Kolejowych w Krakowie;
13.  Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie;
14.  Zakład Linii Kolejowych w Katowicach;
15.  Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach;
16.  Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie;
17.  Zakład Linii Kolejowych w Gdyni;
18.  Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie;
19.  Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy;
20.  Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu;
21.  Zakład Linii Kolejowych w Opolu;
22.  Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu;
23.  Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze;
24.  Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie.
25.  Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu;
26.  Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim;
27.  Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach;
28.  Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej;
29. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu.
Podstawowy zakres działania jednostek organizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala Spółki wspomaga Zarząd Spółki w zakresie kierowania działalnością Spółki i prowadzenia spraw Spółki, nadzoruje, monitoruje oraz analizuje działalność pozostałych jednostek organizacyjnych wchodzących w skład struktury organizacyjnej Spółki i sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami z udziałem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym realizuje zadania związane z konstrukcją rozkładów jazdy, nadzoruje ruch pociągów oraz kieruje nim, nadzoruje i dokumentuje pracę eksploatacyjną realizowaną na liniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Diagnostyki prowadzi badania diagnostyczne, gromadzi i przetwarza wyniki diagnostyki elementów infrastruktury kolejowej oraz nadzoruje procesy spawalnictwa nawierzchni kolejowej i dokonuje odbiorów technicznych materiałów nawierzchniowych.
Komenda Główna Straży Ochrony Kolei realizuje zadania związane z ochroną życia i zdrowia ludzi oraz mienia na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych oraz kontrolą przestrzegania przepisów porządkowych na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych.
Zakład Maszyn Torowych realizuje zadania związane z produkcją, naprawą oraz obsługą techniczną maszyn i urządzeń do robót torowych, a także administruje oraz eksploatuje te maszyny i urządzenia.
Centrum Realizacji Inwestycji zarządza realizacją przydzielonych przez Zarząd Spółki projektów inwestycyjnych. Zakres działania Centrum Realizacji Inwestycji obejmuje
w szczególności:
  • zarządzanie operacyjne projektami inwestycyjnymi (od przygotowania do rozliczenia),
  • sprawowanie funkcji inwestora w imieniu Spółki,
  • zapewnienie nadzoru inwestorskiego.
Zakłady linii kolejowych zapewniają utrzymanie i obsługę infrastruktury kolejowej w stanie gwarantującym jej sprawność techniczno-eksploatacyjną oraz oczekiwaną niezawodność, a także prowadzą ruch pociągów zapewniając regularność, punktualność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego, usuwają skutki wypadków i wydarzeń na liniach kolejowych, administrują oraz eksploatują infrastrukturę kolejową.
Zmiany przyporządkowania sekcji do obszarów działania zakładów linii kolejowych.
 
Lp
Sekcja
Zakład Linii Kolejowych, obejmujący obszarem działania sekcję do 31 grudnia 2009 r.
Zakład Linii Kolejowych, obejmujący obszarem działania sekcję od 1 stycznia 2010 r.
1
ISE Gliwice
IZ Gliwice
IZ Tarnowskie Góry
2
ISE Orzesze
IZ Gliwice
IZ Tarnowskie Góry
3
ISE Racibórz
IZ Gliwice
IZ Tarnowskie Góry
4
ISE Rybnik
IZ Gliwice
IZ Tarnowskie Góry
5
ISE Kędzierzyn Koźle
IZ Gliwice
IZ Tarnowskie Góry
6
ISE Lubliniec
IZ Tarnowskie Góry
IZ Częstochowa
7
ISE Toruń Główny
IZ Toruń
IZ Bydgoszcz
8
ISE Toruń Wschodni
IZ Toruń
IZ Bydgoszcz
9
ISE Jabłonowo Pomorskie
IZ Toruń
IZ Bydgoszcz
10
ISE Kamieniec Ząbkowicki
IZ Wałbrzych
IZ Opole
11
ISE Krzyż
IZ Gorzów Wielkopolski
IZ Zielona Góra
12
ISE Kostrzyn
IZ Gorzów Wielkopolski
IZ Zielona Góra
13
ISE Piła
IZ Gorzów Wielkopolski
IZ Szczecin
14
ISE Słupsk
IZ Koszalin
IZ Szczecin
15
ISE Szczecinek
IZ Koszalin
IZ Szczecin
16
ISE Białogard
IZ Koszalin
IZ Szczecin
 
W związku z powyższym z dniem 1 stycznia 2010 r. wchodzą następujące zmiany:
  • utworzona zostanie nowa jednostka organizacyjna –Centrum Realizacji Inwestycji, która przejmie zadania realizowane w dotychczasowej strukturze organizacyjnej Spółki przez Oddziały Regionalne w Warszawie, Lublinie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie oraz część zadań realizowanych przez Centralę Spółki (podstawowo w zakresie działania dotychczasowych biur: Inwestycji oraz Studiów i Ochrony Środowiska),
  • zmniejszeniu ulegnie liczba zakładów linii kolejowych (przez połączenie niektórych zakładów). Dotychczasowe zadania:
         –      zakładu w Gliwicach przejmie zakład w Tarnowskich Górach,
         –      zakładu w Toruniu przejmie zakład w Bydgoszczy,
         –      zakładu w Koszalinie przejmie zakład w Szczecinie,
         –      zakładu w Gorzowie Wielkopolskim przejmie zakład w Zielonej Górze
(z wyjątkiem zadań sekcji eksploatacji Piła, która zostanie podporządkowana zakładowi linii kolejowych w Szczecinie),
  • zmieni się podporządkowanie niektórych sekcji eksploatacji:
–      sekcja Lubliniec zostanie podporządkowana zakładowi linii kolejowych w Częstochowie (dotychczas podporządkowana zakładowi w Tarnowskich Górach),
–      sekcja Kamieniec Ząbkowicki zostanie podporządkowana zakładowi linii kolejowych w Opolu (dotychczas podporządkowana zakładowi w Wałbrzychu),
  • zmieniona będzie struktura organizacyjna Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei na dwuszczeblową. W jej skład wchodzić będzie 18 Komend Regionalnych Straży Ochrony Kolei.