Zima (nie)zaskoczy torowców?
inforail
14.11.2014 14:12
Zima (nie)zaskoczy torowców?
Na głównych kierunkach kolejowych w Polsce sieć trakcyjna zostanie posmarowana środkiem przeciwoblodzeniowym – poinformowała spółka PKP PLK. Ma to poprawić bezpieczeństwo i punktualność połączeń. Niskie temperatury to jeden z większych problemów z jakimi musi się mierzyć kolej zimą. Największe problemy są, gdy temperatury oscylują w okolicach zera. Topnienie śniegu i zamrażanie wody na trakcjach kolejowych powoduje, że osadza się na nich szron – przy większych mrozach sytuacja się stabilizuje i zagrożenie maleje.
Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK powiedział, że w tym roku w ramach akcji zima trakcje nad liniami kolejowymi zostaną posmarowane środkiem przeciwoblodzeniowym na skalę znacznie większą niż dotychczas. – W ramach „akcji zima”planujemy znacząco zwiększyć obszar, na którym będzie smarowana sieć trakcyjna. Szron na trakcji kolejowej może rodzić różnego rodzaju utrudnienia. Na pewno pociągi muszą jeździć wolniej – powiedział Dutkiewicz. Zapewnił, że smarowanie trakcji będzie tylko jedną z metod zapewnienia bezpieczeństwa i punktualności pociągom. Szczegóły dotyczące arsenału środków jakie zostaną zastosowane przez PKP PLK w ramach akcji zima są jeszcze uzgadniane.
Smar przeciwoblodzeniowy zastosowano na próbę w zeszłym roku na kilkusetmetrowym odcinku trakcji. Próba potwierdziła skuteczność tej metody, dlatego teraz kolej zwiększy obszar jej zastosowania. Dutkiewicz nie sprecyzował na jakiej długości połączeń kolejowych zostanie zastosowana, ale według nieoficjalnych informacji PAP przesmarowane ma zostać ponad 2000 km trakcji.
Smarowanie będzie prowadzone w cyklach. Pierwszy cykl ruszy już w listopadzie tak, by tory były posmarowane na okres grudnia – później zostaną posmarowane ponownie. Dutkiewicz przyznaje, że zabieg ten zostanie przeprowadzony na kluczowych polskich połączeniach. Będą to najważniejsze połączenia, na których panuje największy ruch kolejowy – stwierdził Dutkiewicz.
Do najważniejszych połączeń należą te, na których 14 grudnia pojedzie najszybszy w Polsce pociąg – zakupiony we Włoszech Pendolino. Od grudnia ma jeździć 13 takich pociągów, a pięć będzie w rezerwie. Pendolino ma kursować pomiędzy największymi polskimi miastami. Czas przejazdu między stolicą a Gdańskiem ma wynosić 2 godziny 58 minut, Wrocławiem – 3 godz. 42 minut, Krakowem – 2 godz. 28 minut, a Katowicami – 2 godz. 34 minuty.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024