Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielone światło dla inwestycji na Podlasiu

inforail
17.01.2018 06:55

Można już projektowaćrewitalizację linii kolejowych Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża w Podlaskiem.Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzje środowiskowews. tych inwestycji.

Decyzja środowiskowa, która określa środowiskoweuwarunkowania przedsięwzięcia jest konieczna, by prace projektowe mogły sięrozpocząć – poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Decyzję ws. linii nr 36 Łapy-Śniadowo RDOŚ wydała we wtorek,w sprawie linii nr 49 Śniadowo-Łomża na początku stycznia.

Zastępca dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wBiałymstoku Grzegorz Piekarski powiedział we wtorek PAP, że w przypadku obulinii RDOŚ oceniła, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny odziaływaniana środowisko dla tych inwestycji, bo będą one prowadzone na zamkniętychterenach PKP SA, w obrębie już istniejącej infrastruktury, która będzierewitalizowana, przebudowywana lub likwidowana, w zależności od miejsc.

Jak wcześniej wielokrotnie podkreślały władze PKP PLK,głównym celem prac na tych liniach jest usprawnienie transportu kolejowegomiędzy Białymstokiem a Łomżą. Ma być reaktywowany ruch pasażerski i towarowy natych trasach.

Linie Łapy-Śniadowo-granica województwa i Śniadowo-Łomża sąjednymi z kilkunastu inwestycji kolejowych w Podlaskiem, które znajdują się naliście najważniejszych do zrealizowania w regionie i są zawarte w KrajowymProgramie Kolejowym do 2023 r. Obie są planowane do dofinansowania zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 -wynika z wcześniejszych danych PKP PLK.

Karol Jakubowski poinformował, że ws. linii Śniadowo-Łomżatermin ogłoszenia przetargu będzie zależał od uzyskania finansowania, a to -jak dodał – zależy od rozstrzygnięcia przetargów dla innych linii, które PKPPLK realizuje w województwie podlaskim ze środków UE z Regionalnego ProgramuOperacyjnego województwa. „W projekcie określony zostanie zakres prac,konieczny do wykonania dla przywrócenia parametrów linii” – dodałJakubowski.

RDOŚ podała, że w ramach rewitalizacji 68 km liniiŁapy-Śniadowo-granica województwa mają być m.in. przebudowane stacjeCzarnowo-Undy i Śniadowo, zlikwidowana stacja Czerwony Bór, w Sokołach ma zostaćbocznica, a zlikwidowana zbędna infrastruktura. Obecnie na długości 47,5 kmlinia ta jest nieczynna, wyłączona z eksploatacji.

W ramach rewitalizacji ponad 17 km linii Śniadowo-Łomża będąbudowane perony w Kozikach i Starej Łomży, Konarzycach – poinformował GrzegorzPiekarski. Dodał, linia ta prawie w całości jest nieczynna, będzie udrażniana.