TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Zielona Góra: Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasach Stargard Szczeciński – Krzyż i Leszno – Głogów
Zielona Góra: Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasach Stargard Szczeciński – Krzyż i Leszno – Głogów
inforail
17.01.2008 16:24
Zielona Góra: Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasach Stargard Szczeciński – Krzyż i Leszno – Głogów
Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasach Stargard Szczeciński –Krzyż i Leszno –Głogów. Kolej zmieniła decyzję po wczorajszej wizycie Pełnomocnika Zarządu PKP Przewozy Regionalne w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze i pismach wicemarszałka Sebastiana Ciemnoczołowskiego w tej sprawie.
Pierwsze informacje o planowanej likwidacji połączeń kolejowych w powiecie wschowskim i na trasie Stargard Szczeciński –Krzyż dotarły do urzędu marszałkowskiego drogą nieoficjalną. Pełnomocnik Zarządu PKP Przewozy Regionalne Genowefa Ładniak w piśmie do Zarządu Województwa Dolnośląskiego zawarła wykaz ośmiu pociągów międzywojewódzkich, których istnienie stanęło pod znakiem zapytania. Dalsze ich kursowanie na terenie województwa dolnośląskiego, ze względu na planowaną obniżkę dofinansowania przez Ministerstwo Transportu, miało przynieść deficyt w wysokości ok. 660 tys. zł. Pełnomocnik zastrzegła, że utrzymanie tych połączeń zależy od tego czy województwa wielkopolskie i lubuskie zgodzą się je dofinansowywać.
Natychmiast wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski, nie czekając na pisma od kolei, wysłał stanowczy sprzeciw do prezesa Zarządu PKP Przewozy Regionalne Jana Tereszczuka w sprawie ewentualnej likwidacji połączeń przebiegających przez lubuskie. Podobne pismo trafiło do dyrekcji Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
W tym czasie Pełnomocnik Zarządu PKP Przewozy Regionalne Ryszard Cebulski zwrócił się do Zarządu Województwa Wielkopolskiego o ok. 1,9 mln zł na dofinansowanie 22 pociągów, m.in. również połączeń Leszno –Głogów oraz Stargard Szczeciński –Krzyż.
Jako ostatni pismo z centrali Przewozów Regionalnych otrzymał Zarząd Województwa Lubuskiego. Dokument faxem trafił do urzędu 15 stycznia. Na dwa tygodnie przed planowanymi zmianami pełnomocnik Ryszard Cebulski oszacował deficyt połączeń na dwóch trasach przebiegających przez nasze województwo na ok. 3,6 mln zł.
W środę, o godz. 13.00 pełnomocnik Cebulski, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Grzegorz Dwojak rozpoczęli rozmowy w tej sprawie w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze. Dzisiaj, 17.01.08 r., po tej wizycie wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski otrzymał oficjalne pismo, w którym pełnomocnik Cebulski informuje, że żadne decyzje o odwołaniu połączeń nie zapadły.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024