Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra: Kontrakt na modernizację kolei

inforail
29.04.2010 10:57

28.04.2010 r. w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze w obecności Marszałka Województwa Lubuskiego Marcina Jabłońskiego nastąpiło uroczyste podpisanie kontraktu dotyczącego modernizacji linii nr 358 na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko-Przylep. Realizacją inwestycji zajmie się konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych PRKiI S.A. Wrocław i PRKiI 'INFRAKOL’ S.C. Wrocław.
W spotkaniu udział brał również członek zarządu Tomasz Hałasa, a podpisanie umowy poprzedzi krótka prezentacja dotycząca planów modernizacji lubuskiej kolei.
Projekt przewiduje modernizację odcinka Zbąszynek-Czerwieńsk oraz budowę łącznicy kolejowej Przylep-Pomorsko, która łączy bezpośrednio linie nr 273 i 358, czyli tzw. „Nadodrzankę”z odcinkiem Zbąszynek-Czerwieńsk. Obecnie linia ta jest zdegradowana technicznie i dalsza jej eksploatacja grozi drastycznym obniżeniem prędkości. Odcinek ma kluczowe znaczenie dla województwa lubuskiego, ponieważ realizowane są tutaj połączenia pośpieszne i ekspresowe z całą Polską oraz planowane jest uruchomienie połączeń pomiędzy stolicami naszego województwa. Niewykonanie prac remontowo- modernizacyjnych będzie skutkować dalszym obniżaniem prędkości pociągów i w efekcie znacznym wydłużeniem czasu jazdy. Inwestycja spowoduje, że czas przejazdu pomiędzy Zieloną Górą a Zbąszynkiem skróci się z 81 minut do 46, a przy budowie łącznicy Przylep-Pomorsko do 35 minut.
Projekt powiązany jest również z inicjatywą budowy kolei Lubuskiego Trójmiasta. Celem jest szybkie połączenie Zielonej Góry, Nowej Soli i Sulechowa autobusami szynowymi z pominięciem stacji Czerwieńsk, co wymaga budowy obwodnicy tej stacji. Inwestycja jest podstawą tego projektu gdyż umożliwi skrócenie czasu przejazdu na odcinku Zielona Góra-Sulechów z obecnych 47 minut do około 17. Całość zostanie w 60 procentach dofinansowywana w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.