TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|„Zegrzykiem” nad Zalew, „Słonecznym” nad morze – nowe połączenia Kolei Mazowieckich
„Zegrzykiem” nad Zalew, „Słonecznym” nad morze – nowe połączenia Kolei Mazowieckich
inforail
26.06.2006 11:37
„Zegrzykiem” nad Zalew, „Słonecznym” nad morze – nowe połączenia Kolei Mazowieckich
Dnia 3 czerwca 2006 roku po dłuższej przerwie przywrócono regularny ruch pociągów na szlaku Warszawa Gdańska –Radzymin –Tłuszcz. W tym dniu po raz pierwszy wyjechał także na trasę hit ubiegłego lata „Słoneczny”. Dwa dni wcześniej szynobusy zaczęły obsługiwać także trasę Sierpc –Nasielsk.
„Zegrzykiem”nad Zalew
Uroczysta reaktywacja linii nad Zalew Zegrzyński miała miejsce kilka dni wcześniej na warszawskim Dworcu Gdańskim. Wzięli w niej udział: Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego Jan Engelgard, Przewodniczący Sejmiku Mazowieckiego Piotr Fogler, dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Waldemar Kuliński, Członek Zarządu PKP PLK S.A. Zbigniew Zarychta oraz Wójt Nieporętu Sławomir Mazur, oraz przedstawiciele przewoźnika –Kolei Mazowieckich, na czele z Prezesem Haliną Sekitą. Tego dnia po raz pierwszy po dłuższej przerwie na szlak między stolicą a Radzyminem wyjechał pociąg. Był to szynobus VT 628, sprowadzony przez Spółkę w ubiegłym roku z Niemiec. Regularne kursy rozpoczęły się dwa dni później –3 czerwca. Do 24 czerwca pociągi kursowały jedynie w weekendy od dziś do 3 września – codziennie. Rozkład jazdy pociągów zakłada kursowanie 10 pojazdów w ciągu doby. Szczegóły na temat kursowania pociągów można znaleźć na stronie www.mazowieckie.com.pl .
Największą zaletą uruchomionego niedawno połączenia jest to, że daje ono mieszkańcom stolicy, jak też innych podwarszawskich miejscowości (Legionowo, Radzymin) możliwość dotarcia nad Zalew Zegrzyński. Otwarcie trzeba powiedzieć, iż jest to linia raczej turystyczna, choć nie można wykluczyć, że po kilkudziesięciu dniach jej funkcjonowania nie będzie służyć także osobom dojeżdżającym chociażby do pracy. Niestety nie udało się reaktywować połączenia do Zegrza, ponieważ część torów prowadzących do tej miejscowości została zdemontowana. Plażowicze, chcąc dostać się nad Zalew muszą zatem skorzystać ze stacji w Nieporęcie. Warto podkreślić, iż Koleje Mazowieckie zadbały także, w miarę możliwości, o poprawę wyglądu infrastruktury na tej trasie. Postawiono nowe tablice z nazwami poszczególnych miejscowości, powieszono nowe rozkłady jazdy, odmalowano linie peronowe. Za przejazd na trasie Warszawa Gdańska –Nieporęt trzeba zapłacić 5,70 zł. Rowery i psy można przewozić za darmo. Jak powiedział wójt Nieporętu Sławomir Mazur nowe połączenie może przyciągnąć kolejnych turystów. Dodać trzeba, że zwłaszcza tych, którzy nie lubią podróżować samochodem bądź autobusem po zatłoczonych polskich drogach. A do takich należy zaliczyć Płochocińską i Modlińską. –Chciałbym podziękować przedstawicielom Urzędu Marszałkowskiego, Starostwa Powiatowego, kolei i organizacji pozarządowych za pomoc i współpracę przy uruchomieniu szynobusu. Chcemy, aby połączenie się rozwijało, wierzę, że uda się wprowadzić wspólny bilet, który objąłby nie tylko metro, szynobus, ale i wodny tramwaj, kursujący nad Zalew –dodał w rozmowie z PAP Sławomir Mazur.
Nasielsk – Sierpc
1 czerwca Koleje Mazowieckie przywróciły natomiast połączenie na trasie Nasielsk –Sierpc. Uroczystej reaktywacji linii dokonali Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego Jan Engelgard, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu Bogusław Kowalski i Prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita. Reaktywacja linii Nasielsk –Sierpc była możliwa dzięki zakupowi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 11 autobusów szynowych od DB Regio. Linia Nasielsk –Sierpc będzie obsługiwana przez pięć par jednoczłonowych autobusów szynowych VT 627. Cena biletu normalnego (88 km) według taryfy KM wyniesie 13.10 zł. Szczegółowy rozkład pociągów można znaleźna stronie www.mazowieckie.com.pl .
Niestety z naszych obserwacji wynika, iż uruchomione w pierwszych dniach czerwca połączenia nie cieszą się oszałamiającą popularnością. Niektórzy mieszkańcy narzekają na niezbyt fortunnie ułożony rozkład jazdy, obejmujący także nienajlepsze skomunikowania z innymi pasażerami. Koleje Mazowieckie mają teraz przed sobą trudne zadanie, jeśli chcą utrzymać w ruchu pociągi kursujące pomiędzy Warszawą i Radzyminem oraz Sierpcem i Nasielskiem. Muszą wygrać rywalizację o pasażerów z przewoźnikami autobusowymi, a to nie jest sprawą prostą. My ze swej strony możemy jedynie zachęcić naszych czytelników do korzystania z usług Kolei Mazowieckich. Brak pasażerów może oznaczać zamknięcie tych linii, być może tym razem już na zawsze. Miejmy jednak nadzieję, że czarny scenariusz nie sprawdzi się, a szynobusy już wkrótce będą jeździć pełne.
„Słonecznym”nad morze
Na brak pasażerów nie może natomiast narzekać „Słoneczny”–ubiegłoroczny hit, kursujący na trasie Warszawa Zachodnia –Gdynia Główna. Pomysł uruchomienia taniego połączenia stolicy z Wybrzeżem okazał się strzałem w dziesiątkę, nic zatem dziwnego, że także w tym roku wyjechał na szlak. Bilet w Słonecznym kosztuje tylko 25 zł . Można go kupić także u konduktora bez dodatkowych opłat. Z Warszawy pociąg wyjeżdża o godzinie 7:50, aby do Gdyni dotrzeć o 13:07. W drogę powrotną wyrusza o 17:34, by na Dworcu Zachodnim zameldować się 5 minut przed 23. Obsługę połączenia zapewnia ezt o podwyższonym standardzie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024