Zaskakujące oferty na modernizacje LUX-ów
Dwie oferty zostały złożone w przetargu PKP Intercity na Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 111A Lux/112A Lux.
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.
Część 1 obejmuje 5 wagonów 111A Lux, a szacunki zamawiającego to 24.723.000,00 zł brutto.
Część 2 dotyczy 9 wagonów 112ALux, a szacunki zamawiającego to 41.401.800,00 zł brutto.
W przetargu wystartowali:
1) ZNTK Mińsk Mazowiecki, samodzielnie bez PESY. Spółka zaproponowała:
w części 1 kwotę 29.495.400,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny;
w części 2 kwotę 51.375.870,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny.
W obydwu częściach zaproponowano także 36 miesięcy gwarancji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2) Drugą ofertę złożyło całkiem nieznane na rynku wagonów pasażerskich konsorcjum Mag-Train z Piaseczna i POZBUD z Poznania. Proponuje:
w części 1 kwotę 24.716.850,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny;
w części 2 kwotę 45.846.405,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny.
W obydwu częściach konsorcjum chce udzielić 42 miesięcy gwarancji.
Co wiemy o konsorcjum? Tyle co samo o sobie pisze. Mag-Train na swojej stronie pisze, że specjalizuje się m.in. w naprawach wagonów osobowych na poziomie P3, P4 i P5. Nie kojarzymy natomiast wagonów naprawianych dla PKP Intercity przez tę spółkę. POZBUD natomiast, o ile to ta firma, specjalizuje się w produkcji … okien i drzwi. Ale nie do taboru a do domów i tarasów. Może da się to jakoś połączyć?
Czekamy na decyzję komisji przetargowej.