Zasady zwrotu za bilety PKP IC w związku z kwarantanną narodową
PKP Intercity opublikowały zasady zwrotu biletów zakupionych na przejazdy od 28 grudnia 2020 roku do 17 stycznia 2021 roku.
Zasady te dotyczą biletów zakupionych najpóźniej 23 grudnia 2020 r., a ważnych na przejazdy od 28 grudnia 2020 r. do 17 stycznia 2021 r. lub w części tego okresu.
Bilety jednorazowe
Należności za niewykorzystane bilety jednorazowe w komunikacji krajowej i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają zwrot i wymianę biletów), zakupione w kasie biletowej lub automacie, które zostaną zwrócone przed upływem terminu ich ważności – wypłaca kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
W drodze reklamacji zwrócone będą należności za odpowiednio poświadczone niewykorzystane bilety zwracane po upływie terminu ich ważności.
Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracane są bez potrącenia odstępnego.
Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w kanale samoobsługowym (Serwis e-IC, Bilkom, SkyCash, IC Navigator) z potrąceniem odstępnego, przewoźnik zwróci kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.
Bilety odcinkowe
Należności za niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed rozpoczęciem terminu ich ważności, dokonuje kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie biletowym, zwracane przed upływem terminu ich ważności, ale w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC – dokonuje kasa biletowa, bez potrącenia odstępnego. Kwota zwrotu ustalana jest proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych. Niewykorzystane bilety odcinkowe można zwrócić tylko do przedostatniego dnia ich ważności.
Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, odpowiednio poświadczone i zwracane po upływie terminu ich ważności – PKP IC dokonuje w drodze reklamacji. Poświadczenie można uzyskać najpóźniej w przedostatnim dniu ważności biletu. Kwotę zwrotu ustali proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem odcinkowym zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również PKP IC zwraca bez potrącenia odstępnego.
Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, przewoźnik zwróci kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.
Bilety weekendowe, Bilety weekendowe MAX, Bilety wg oferty „Razem w Polskę Komfort i Standard”
Należności za niewykorzystane bilety PKP IC zwraca bez potrącenia odstępnego, odpowiednio w terminach wskazanych w RPO-IC i warunkach taryfowych oferty specjalnej Razem w Polskę (do dwóch godzin po rozpoczęciu terminu ważności biletu).
Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracane są bez potrącenia odstępnego.
Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, przewoźnik zwróci kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.
Bilety abonamentowe
Należności za niewykorzystane bilety przewoźnik zwraca bez potrącenia odstępnego, w terminach wskazanych w RPO-IC.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracane są bez potrącenia odstępnego.
Bilety sieciowe z ulgową usługą transportową
Należności za niewykorzystane bilety przewoźnik zwraca bez potrącenia odstępnego.
Należności za częściowo niewykorzystane bilety zwracane są do przedostatniego dnia ich ważności, w drodze reklamacji. Kwota zwrotu ustalana jest proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem sieciowym zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, należności za te bilety zwracana jest również bez potrącenia odstępnego.
Katy INTERCITY
Należności za niewykorzystane Karty INTERCITY przewoźnik zwraca w drodze reklamacji i bez potrącenia odstępnego.
Należności za częściowo niewykorzystane Karty INTERCITY zwracane są do przedostatniego dnia ich ważności. Kwota zwrotu będzie ustalana proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
Jeżeli wraz z niewykorzystaną Kartą INTERCITY zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, należności za te bilety zwracane są również bez potrącenia odstępnego.
Bilety dodatkowe (rezerwacje)
Należności za niewykorzystane bilety dodatkowe, przewoźnik zwraca bez potrącenia odstępnego.
Należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, zwrócony przed godziną odjazdu wskazaną na nim wypłaca kasa biletowa.
O zwrot należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, przedłożony do zwrotu po godzinie odjazdu wskazanej na tym bilecie należy wystąpić w drodze reklamacji.
Jeżeli niewykorzystany bilet dodatkowy został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, PKP IC zwróci pobraną kwotę odstępnego w drodze reklamacji.
Reklamacje można składać na zasadach określonych w RPO-IC, Regulaminie e-IC, Regulaminie Bilkom-IC, Regulaminie SkyCash-IC i Zasadach odprawy UUT.