Zaplecze techniczne na przykładzie ŁKA (cz. 2)

inforail
16.07.2013 20:13
W ramach inwestycji zbudowany zostanie podziemny łącznik do planowanego przejścia podziemnego pod torami stacji Łódź Widzew.
Na jednej zmianie w obiekcie pracować będzie 30 osób, w tym 20 na warsztacie. Zapotrzebowanie obiektu na wodę wyniesie 14,6 m3 na dobę. Obiekt zasilany będzie z linii 15 kV PKP, z punktów PT Widzew oraz GPZ Fabryczna. Zbudowana zostanie dwutransformatorowa stacja SN, w której znajdą się transformatory o mocy 400 kVA każdy. Z podstacji trakcyjnej Łódź Widzew zostanie wyprowadzony kabel zasilający całą sieć trakcyjną w obrębie obiektu zaplecza. Tory odstawcze będą oświetlone, a zwrotnice –podgrzewane. Ogólna moc urządzeń elektrycznych zamontowanych w hali naprawczej, tj. suwnicy, tokarek, myjni, oświetlenia itd. wyniesie 690 kW.
Sieć trakcyjna zostanie rozwieszona na słupach indywidualnych, słupach z wysięgnikiem i na bramownicach. Konstrukcja słupów zostanie ocynkowana i dwukrotnie pomalowana. Na torach poza halą zostanie zastosowana sieć trakcyjna skompensowana C95-C, z miedzianym przewodem jezdnym o przekroju 100 mm2 i miedzianej lince nośnej 95 mm2. Naciąg liny nośnej wyniesie 1162 daN, a w przewodzie –956 daN. Sieć będzie podłużnie i poprzecznie sekcjonowana. Ochronę odgromową zapewnią odgromniki rożkowe.
W obrębie hali zamocowana zostanie sztywna sieć trakcyjna. Będzie to szyna aluminiowa o wysokości 110 mm i przekroju 2200 mm2. Ciężar szyny wyniesie 6,1 kg/m. Sieć w hali rozdzielona będzie od układu zewnętrznego przez izolatory sekcyjne.
Rozjazdy w obrębie obiektu sterowane będą ze specjalnego pomieszczenia wewnątrz hali. Dla zapewnienia bezpieczeństwa mienia, obiekt będzie nadzorowany poprzez monitoring wizyjny.
W hali zamontowane zostaną następujące urządzenia warsztatowe:
  • zapadnia do wózków
  • 3 suwnice halowe o udźwigu 8 ton
  • laserowe stanowisko do pomiaru zużycia zestawów kołowych
  • urządzenie do pomiaru nacisku kół
  • tokarka podtorowa
  • 8 podnośników śrubowych
  • instalacja do opróżniania zbiorników ze ściekami
  • instalacja do odladzania
  • instalacja do napełniania piasecznic
Należy wspomnieć, iż układ torowy stacji Łódź Widzew jest znacznie rozbudowany, gdyż stanowił część stacji rozrządowej zlikwidowanej na przełomie lat 80. i 90.