Zamieszanie wokół nowego rozkładu jazdy na Słowacji.
inforail
30.11.2006 14:27
Zamieszanie wokół nowego rozkładu jazdy na Słowacji.
Na Słowacji demokracja stworzyła sensację, jakiej dotychczas jeszcze nie było nawet za komuny! Słowacki Premier Robert Fico w środę 29 listopada wezwał do siebie Ministra Komunikacji Ľubomíra Vážnego i zakazał mu skreślania wszelkich dotychczasowych pociągów z wchodzącego w życie 10 grudnia nowego rozkładu jazdy pociągów – pisze bratysławski dziennik Pravda. ”Przez kilka tygodni na pewno pociągi będą jeździć zarówno
według starego jak i nowego rozkładu jazdy, a koleje będą musiały pobierać
pożyczki na przejazdy!” – pisze słowacka gazeta.
według starego jak i nowego rozkładu jazdy, a koleje będą musiały pobierać
pożyczki na przejazdy!” – pisze słowacka gazeta.
Z pewnością będzie to niespotykana, prawie makabryczna sytuacja, bo na słowackich torach kolejowych pojawią się nie istniejące w rozkładzie pociągi-widma. A podróżni prędzej czy później zgłupną, bo nie będą wiedzieli, czy rozkład jazdy oszalał, czy też oni. Wszystko to przypomina nowelę fantastyczno-naukową o wstędze Moebiusa.
Słowackie koleje Železničnáspoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) wydały oficjalny komunikat w związku z nakazem Premiera Roberta Fico utrzymania w mocy dotychczasowego rozkładu jazdy pociągów, który miał stracić ważność 10 grudnia br.
”Železničnáspoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) nie ma już argumentów na radykalną redukcję pociągów. Przyszłoroczny rozkład jazdy pociągów będzie ważny w takiej objętości, jak tegoroczny. Natomiast to nie zmienia faktu, że ZSSK nie będzie racjonalnie wykorzystywać środków państwowych i kontynuować procesu optymalizacji przewozów. W dalszym ciągu śledzić będziemy wykorzystanie poszczególnych pociągów, a w przypadku tych, które nie będą dostatecznie wykorzystane, ponownie wystąpimy z wnioskiem o zniesienie lub zmienienie. (…) ZSSK kontynuuje proces obniżenia ilości etatów pracowników administracyjnych kolei i jeszcze do końca tego roku zwolni dwudziestu pracowników.”
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024