Zakopane: Kolejki do kas

inforail
23.08.2012 19:08

Wielkie kolejki tworzą się w wakacje na dworcu PKP w Zakopanem. Wszystko przez likwidację 3 okienek kasowych – donosi Tygodnik Podhalański. Z prowadzenia kas w Zakopanem wycofała się jedna ze spółek PKP. Pozostały tylko 2 okienka, prowadzone przez spółkę Intercity. Niestety, w wakacje przeżywają one istne oblężenie. Spółka PKP Intercity namawia do zakupu biletów przez internet, komórkę lub u konduktora.
– Skorzystanie z elektronicznego systemu sprzedaży przez e-IC, czyli zakup biletu przez internet nie wymaga konieczności wydruku biletu. Konduktor podczas kontroli biletów skanuje specjalny kod z ekranu telefonu lub innego urządzenia mobilnego, na który został ściągnięty kod. PKP IC jest obecnie jedynym podmiotem, który prowadzi stałą sprzedaż na dworcu w Zakopanem. Wcześniej dodatkowe 3 okienka kasowe były udostępniane przez innego przewoźnika kolejowego, jednak w tym roku zostały one zlikwidowane. Pasażerowie mogą dokonać również zakupu biletu na pokładzie naszych pociągów od konduktora, to wiąże się jednak z uiszczeniem dodatkowej opłaty manipulacyjnej w wysokości 10 zł. Pasażer powinien też w takim przypadku niezwłocznie powiadomić konduktora o braku biletu oraz o chęci jego zakupu – informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Szczegóły.