Zakończył się pierwszy etap uzgodnień przebiegu linii kolejowych do CPK
Dobiegł końcapierwszy etap trwających od lipca uzgodnień przebiegu planowanych liniikolejowych do Portu Lotniczego Solidarność – poinformowała w piątkowymkomunikacie spółka CPK.
Celem spotkań było uzgodnienie, czy przygotowane wstępnewarianty tras uwzględniają wszystkie uwarunkowania regionalne, i czy nowe liniekolejowe do Centralnego Portu Komunikacyjnego nie kolidują z budowamiplanowanymi lokalnie.
W komunikacie napisano, że według pełnomocnika rządu ds. CPKMikołaja Wilda integracja z transportem kolejowym to jeden z kluczowychwarunków prawidłowego funkcjonowania nowego lotniska. Założenia są takie, że wramach Programu CPK zostanie wybudowanych ok. 1 tys. 600 km nowych linii.
„Przed nami etap analizowania uwag i propozycjizgłoszonych podczas konsultacji w 16 województwach. Już dziś mogę powiedzieć,że regionalne konsultacje są dla nas bardzo przydatne. Spotkania zprzedstawicielami władz wojewódzkich i samorządów lokalnych dały nam bardzocenną wiedzę na temat potrzeb transportowych w regionach” – powiedziałcytowany w komunikacie Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowymiędzy Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy idrogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hazostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będziemógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł wbezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, któreumożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasienie dłuższym niż 2,5 godz.
„