Zagrożona unijna dotacja na Elfy II dla SKM Warszawa?
inforail
09.10.2019 09:15
Zagrożona unijna dotacja na Elfy II dla SKM Warszawa?
W ubiegłym tygodniumedia informowały o znacznych opóźnieniach w dostawie Elfów II dla SKMWarszawa. Temat stanowi swoiste tabu i trudno zdobyć wiarygodne informacje wtym zakresie.
Z informacji przekazywanych przez producenta wynika, żepierwsze składy mogą zostać dostarczone dopiero na początku 2020 roku. A tooznacza półroczne opóźnienie, które w konsekwencji może skutkować utratąunijnego dofinansowania. Takie informacje nieoficjalnie dostaliśmy od osoby,która jest blisko tego kontraktu.
Oficjalne stanowisko jest nieco bardziej optymistyczne. Aleteż nie odnosi się wprost do przedmiotowej kwestii, co pozwala domniemywać, żeunijne dofinansowanie rzeczywiście jest zagrożone.
Jesteśmy w trakcierozmów z producentem na temat przesunięć w harmonogramie dostaw i analizujemywszystkie możliwe warianty konsekwencji tego opóźnienia. Pod uwagę weźmiemy te,które pozwolą uniknąć tych zagrożeń – poinformował nas Kamil Migała,rzecznik prasowy SKM Warszawa.
W stołecznym ratuszu czuć jednak pewne zdenerwowanie, boopóźniają się nie tylko dostawy nowych składów, ale także ich wyjazd na linie.Jak się dowiadujemy nieoficjalnie tylko fakt, że PESA działa dziś w oparciu owsparcie rządowe fakt ten nie został wykorzystany w kampanii wyborczej.
O tym, że producent kontroluje sytuację zapewniał nas takżeMaciej Maciejewski, odpowiadający w PESIE za rynek pojazdów szynowych. Wrozmowie z InfoRail.pl stwierdził, że dostawy będą zrealizowane tak, aby zamawiającynie stracił unijnego dofinansowania.
Tymczasem termin rozliczenia kontraktu mija w 2020 roku.Strony mają zatem trudne zadanie, zważywszy na fakt, że pierwszy skład nieopuścił nawet terenu bydgoskiej fabryki. Trudno dziś stwierdzić też na jakimetapie są prace. W tej sytuacji trudno się też spodziewać, że SKM kupi 21pojazdów, a więc wszystkie, łącznie z opcją. Zamówienie podstawowe obejmuje 13składów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024