Zagadkowa przyszłość małopolskich EN81
Co dalej z EN81? Roktemu Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował, że rezygnuje zdalszej eksploatacji tych pociągów.
Według naszych informacji pociągi oznaczone numerami 005-008wróciły do producenta czyli bydgoskiej PESY. Niestety nie udało nam siępotwierdzić tych informacji. Wszystkie jednostki są własnością mLeasing Sp. zo.o. i przez kilka lat były leasingowane przez województwo małopolskie. Roktemu samorząd poinformował, że nie decyduje się na wykup jednostek. Wyglądazatem na to, że powrót do PESY jest wielce prawdopodobny. Według naszychniepotwierdzonych informacji do Bydgoszczy jednostki te trafiły około dwóch miesięcy temu.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego pozostajenadal właścicielem dwóch jednostek EN81, oznaczonych numerami 001 i 002. Wkwestii tych pociągów samorządowcy wypowiadają się dość oszczędnie. BiuroPrasowe poinformowało nas, że pojazdy serii EN81 (EN81-001 i EN81-002), któresą własnością Województwa Małopolskiego, nie są obecnie eksploatowane, ponieważoczekują na wykonanie niezbędnego przeglądu P4. Pojazdy te znajdują się na tereniezaplecza technicznego w Suchej Beskidzkiej. Kiedy taki przegląd mógłby zostaćwykonany? Tego nie wiemy. Jednostki zostały wycofane z ruchu około trzy latatemu.
Na pocieszenie pozostaje fakt, że dwie jednostki serii EN81są czynne. To świętokrzyskie pociągi oznaczone numerami 003 i 004. Szkoda, że zośmiu wyprodukowanych w latach 2005-2006 pociągów kursują zaledwie dwa. Czypolską kolej stać na to, żeby nie korzystać ze składów, które jeszcze nieskończyły nawet 20 lat?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„