Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zachodniopomorskie odbiera pierwsze zmodernizowane EN57

inforail
05.11.2013 15:34

 W czwartek –7 listopada –marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz oficjalnie przejmie pierwsze dwa zmodernizowane składy EN57. –Chcemy, aby były to pojazdy nowoczesne, spełniające najlepsze standardy techniczne –tak mówił marszałek cztery miesiące temu, 27 czerwca, podczas podpisania z konsorcjum PESA S.A. i ZNTK „Mińsk Mazowiecki”umowy na modernizację 7 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które Zachodniopomorskie kupiło w 2012 r. od spółki Przewozy Regionalne. Zmodernizowane pociągi marszałek Olgierd Geblewicz przejmie z rąk dyrektora marketingu rynku krajowego PESA SA Jerzego Berga i prezesa ZNTK „Mińsk Mazowiecki”Sławomira Piątka. Zadania modernizacji 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57 podjęło się wspomniane konsorcjum firm: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA. Koszt zamówienia oszacowano na 57 687 000 zł.

Zakres prac modernizacyjnych –najważniejsze zmiany:
– Nowoczesne czoło o aerodynamicznym kształcie
– Klimatyzacja przedziałów pasażerskich i kabiny maszynisty
– Nowe kabiny WC z obiegiem zamkniętym w tym jedna spełniająca TSI PRM
– Bezpieczne drzwi odskokowo-przesuwne
– Elektroniczny system informacji pasażerskiej
– Układ napędowy oparty o asynchroniczne silniki
– Nowoczesny układ hamulcowy
– Nowoczesny układ sterowania oraz zasilania firmy MEDCOM
– Cichsze wózki.
Czoło pojazdu zyskało atrakcyjny wygląd. Poprawiła się widoczność dla prowadzącego pojazd. Składy zostały wyposażone w elektryczne wycieraczki zdolne oczyścić prawie cała szybę przednią czy reflektory halogenowe zapewniającymi bardzo dobre oświetlenie toru. Toaleta z zamkniętym obiegiem ma nowoczesny, estetyczny wygląd. Została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest przewijak dla niemowląt, wentylacja wymuszona oraz elektryczny napęd drzwi. Drzwi wejściowe są odskokowo-przesuwne z nowoczesnymi rozwiązaniami, takim jak siła zamykania ograniczona wartości bezpiecznych, po napotkaniu przeszkody następuje otwarcie drzwi oraz blokada indywidualnego otwarcia drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h. Zmiany zaszły także w układzie hamulcowym. Najważniejsze cechy zastosowanego układu to: stopniowe zadawanie siły hamującej, dodatkowy hamulec awaryjny pneumatyczny montowany na pulpicie maszynisty, blending (mieszanie) hamulców elektropneumatycznego i elektrodynamicznego. Nowy układ napędowy to mniejsza awaryjność, obniżone koszty utrzymania, łagodny rozruch i hamowanie jednostki – falownikowy napęd trakcyjny z silnikami asynchronicznymi. Składy zostały wyposażone w silniki trakcyjne LK-450 X6 o mocy 250kW każdy. Zmodernizowane zostaną też wózki. Korzyści to: uproszczenie układu –mniej czynności utrzymaniowych, polepszenie spokojności biegu oraz zmniejszenie hałasu.
Zmodernizowane składy zostaną przekazane spółce Przewozy Regionalne, od której zostały odkupione…