Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zachodniopomorskie o umowie z PR: Stawiamy na stabilność. Umowa 5+5

inforail
30.10.2019 12:15

Przewozy Regionalnebędą obsługiwały regionalne połączenia kolejowe na Pomorzu Zachodnim przeznastępnych 10 lat. Taką decyzję podjął Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego.

Stawiamy na stabilność– podkreślał marszałek Olgierd Geblewicz podczas dzisiejszej konferencjiprasowej.

Organizacja kolejowych przewozów pasażerskich na tereniewojewództwa należy do zadań Marszałka Województwa. Obecnie przewoźnikiem wnaszym regionie jest spółka Przewozy Regionalne. Obowiązująca umowa  zawarta została w 2016 roku i zakończy się wgrudniu 2020. Wtedy zostanie podpisana nowa, które obowiązywać może nawet 10lat.

Zdecydowaliśmy siępostawić na ciągłość współpracy. Chcemy zapewnić naszym mieszkańcom poczuciebezpieczeństwa, komfortu i przyjazności w pociągach. Będziemy wspólnie pracowaćnad tym, aby podróżujący byli obsługiwani jak najlepiej. Ale mamy teżświadomość, że wielkim wspólnym wyzwaniem jest SKM, która aktualnie jestrozwijana. Łączna kwota tej umowy to ok. 1 mld zł – mówił MarszałekWojewództwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Umowa podzielona zostanie na dwa okresy, które możnaokreślić jako „5+5”. Oznacza to, że początkowo kontrakt obowiązywać będzieprzez 5 lat. Po tym okresie województwo będzie mogło ocenić współpracę zprzewoźnikiem i jakość świadczonych usług, a także przeanalizować sytuację narynku i dopiero wtedy ewentualnie przedłużyć obowiązywanie umowy o kolejnych 5lat.

Jednym z wymogów stawianych przewoźnikowi przez województwojest posiadanie odpowiedniego zaplecza, które pozwoli na utrzymanie 75 pojazdównależących do Pomorza Zachodniego w jak najlepszym stanie technicznym. PrezesPR podczas spotkania poinformował, że spółka będzie inwestowała w swój zakład wKołobrzegu, w którym serwisowane są pojazdy.

Coroczna praca eksploatacyjna została planowana na poziomie5,8 mln pociągokilometrów, z opcją jej rozszerzenia po uruchomieniu w 2022 rokuSzczecińskiej Kolei Metropolitalnej (SKM). „Przewozy” w przyszłości będąobsługiwały nowe połączenie do Polic. Zostaną również włączone do pracy nadplanowanym wspólnym biletem. Województwo uruchamia 270 pociągów regionalnychdziennie. Rocznie podróżuje nimi 7 mln pasażerów.