Zachodniopomorskie nie zmniejszy pracy Przewozów Regionalnych
Marszałek Olgierd Geblewicz przekazał stronie społecznejstan negocjacji z Przewozami Regionalnymi, w kwestii pięcioletniej umowy naświadczenie umowy PSC (Public Service Contract). Związki Zawodowe zostałypoinformowane o stanowisku negocjacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego,strony przyznały, że wspólnym wyzwaniem jest utrzymanie poziomu pracyprzewoźnika.
– Nie zamierzamy zmniejszać pracy operacyjnej zlecanejPrzewozom Regionalnym, należy przez to rozumieć że nie zamierzamy likwidowaćpołączeń w Zachodniopomorskiem, nie chcemy by w regionalnej spółce byłyzwolnienia. Musimy jednak postępować odpowiedzialnie, a na dziś nie wiemy czytaki poziom finansowania będziemy w stanie utrzymać ? powiedział marszałekOlgierd Geblewicz, na spotkaniu z przedstawicielami Związków Zawodowychreprezentujących pracowników Przewozów Regionalnych.
Strona społeczna usłyszała, że na dziś wśród głównychprzeszkód na drodze do podpisania przez Zachodniopomorskie pięcioletniej umowyPSC z przewoźnikiem, leży m.in. brak wpływów do budżetu województwa z tzw.?Janosikowego?, a którego nowa formuła nie została jeszcze opracowana. Kolejnabariera, to niesprawiedliwy zdaniem Województwa Zachodniopomorskiego podziałśrodków w ramach tzw. ?Funduszu Kolejowego?. Dotacja dla regionu jest znacząconiższa od środków przeznaczanych na województwa ze wschodniej polski. Na chwilęobecną, Zachodniopomorskie jest jedynym regionem, które kontraktuje i zamierzakontraktować do roku 2020 przewozy na poziomie ok 5,5 mln km rocznie, podczasgdy we wschodnich regionach kontraktowanie nie przekracza 2 mln km rocznie.
– Zachodniopomorski oddział Przewozów Regionalnych, jakojeden z nielicznych w kraju nie notuje strat. Dobre wyniki to efekt pracy naswszystkich. Zarząd Województwa inwestuje w nowoczesny tabor, ale to dziękikwalifikacjom załogi jest on odpowiednio wykorzystywany i przynosi dobrerezultaty w postaci wyników finansowych na Pomorzu Zachodnim. Naszdotychczasowy wysiłek musi mieć swoje odbicie w treści umowy PSC ? dodawałmarszałek Olgierd Geblewicz.
Obie strony zadeklarowały że będą wspólnie zabiegały o zmianyw podziale środków w ramach ?Funduszu Kolejowego?. Strony liczą na udanąrestrukturyzację spółki, która zapewni firmie możliwość rozwoju. Udana restrukturyzacjapowinna się również przełożyć na warunki pracy załogi, a także zapewnienieodpowiedniej oferty pasażerom.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podpisanie umowy przez trzynaście pozostałych województw, toszansa że Zachodniopomorskie, które staje się największym zleceniodawcąPrzewozów Regionalnych nie będzie ponosić dodatkowych kosztów powstających wzwiązku z rezygnacją lub ograniczaniem przez pozostałe regiony zakresuprzewozów realizowanych na ich rzecz przez Spółkę. Dzięki zrealizowanym przezWojewództwo inwestycjom taborowym wartym ok 0,5 mld zł, Zachodniopomorskioddział Przewozów Regionalnych dysponuje do realizacji przewozów najlepszymtaborem w Polsce.