Zaboklicki: Najważniejsze są partnerskie relacje z klientami
PESA komentujewczorajsze orzeczenie KIO.
Przypomnijmy, że Izba uwzględniła uwagi dotyczące zapisówSIWZ w postępowaniu ŁKA ? stawianego warunku doświadczenia w zakresie dostawypojazdów z ETCS poziom 1 i zezwolenia zgodności z TSI. Izba nakazała zmianę tego warunku w SIWZ.Uznała, że wymaganie to ogranicza konkurencjęna rynku nie tylko w tym postępowaniu ale i przyszłych postępowaniach,jest nieproporcjonalne i żaden z zamawiających w przeszłości nie stawiałwymagań w taki sposób pomimo, że wytyczne dotyczące TSI nie są nowością.
?Wyrok ten przywraca wiarę w uczciwą konkurencję na rynkui pozwala wziąć udział w postępowaniutakże innym producentom niż szwajcarski Stadler i NEWAG. Inny wyrokdoprowadziłby w zasadzie do wykluczenia w Polsce konkurencji na rynku dostawelektrycznych zespołów trakcyjnych, bo pozostawiłby na polskim rynku tylko tedwie firmy, które w ostatnich latach występowały wspólnie w konsorcjum. Możnasobie wyobrazić, że w skrajnym przypadku oferty składałoby wyłącznie tokonsorcjum ? czyli jeden podmiot? ? mówi Sławomir Piątek, dyrektor marketingurynku kolejowego. I dodaje, że ?ograniczenie konkurencji na rynku bez wątpieniadoprowadziłoby do znacznego wzrostu cen w przetargach, mogłoby to też budzićwątpliwości Komisji Europejskiej i doprowadzić do korekty unijnego wsparcia wprojekcie. Liczymy, że zapisy ograniczające konkurencję uniemożliwiające startwiększej liczbie producentów, nie będą powielane przez samorządy i przewoźnikówkolejowych w innych postępowaniach? ? kończy Piątek.
Zaboklicki: Liczą siępartnerskie relacje z klientem
Szef PESY Tomasz Zaboklicki zwraca natomiast uwagę na dobrerelacje z klientami. Nie traktujemy decyzji KIO w kategoriach zwycięstwa,ponieważ dla nas najważniejsze są partnerskie relacje z klientami ? mówi. Idodaje, że to ważne orzeczenie. PESA ma jednak świadomość, że to dopieropoczątek drogi. ?Zabiegaliśmy i zabiegamy jedynie o możliwość przedstawieniaoferty, o szansę udziału w tychprzetargach. Rozstrzygnięcia dopiero zapadną, ale elektryczny Elf2, nad któregoprojektem od wielu miesięcy pracujemy spełni nie tylko wszystkie normy lecztakże oczekiwania przewoźników i pasażerów? ? podsumowuje Zaboklicki.
O Elfie2
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak informuje producent z Bydgoszczy ezt nowej generacjiELF2 – opracowany przez designerów ikonstruktorów PESA – powstał na bazie wieloletniego doświadczenia wprojektowaniu i produkcji pojazdów elektrycznych w naszej firmie. Zaowocowałoto produktem dostosowanym do wymogów aktualnie obowiązujących TSI , wyposażonymw ETCS- najnowszy systemu bezpieczeństwa.
Pojazdy przystosowane są do ruchu z prędkością 160 km/h, azaprojektowana rodzina zakłada różne, w zależności od oczekiwań zamawiających,konfiguracje od 2 do 6 członów.
„