Zabierzów kolejną zmodernizowaną stacją między Krakowem a Katowicami
W ramach wartego 302mln zł projektu PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace na stacji wZabierzowie.
Perony z wiatami oraz czytelną informacją są dostosowane dopotrzeb wszystkich podróżnych. Nowe tory i urządzenia sterowania zapewniąsprawną podróż na trasie Kraków – Katowice. W Małopolsce, dzięki KrajowemuProgramowi Kolejowemu, powstaje kilkanaście komfortowych stacji i przystanków –podała spółka.
Stacja w Zabierzowie została całkowicie przebudowana, wramach projektu Kraków Mydlniki – Krzeszowice, wartego 302 mln zł netto. Wmiejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, a dzięki temu pasażerowie mająłatwiejszy dostęp do pociągów. Peron wyspowy, umożliwiający obsługę pociągów zobu stron, oraz jednokrawędziowy obok dworca, są jasno oświetlone orazwyposażone w szerokie wiaty i ławki. Podróże ułatwiają czytelne oznakowanieoraz tablice informacyjne.
Dodatkowym ułatwieniem dla klientów kolei jest przejściepodziemne, które zastąpiło starą kładkę. Obiekt zapewni bezpieczne dojście nietylko do peronów, ale także na drugą stronę linii kolejowej. Dla osób oograniczonej mobilności przewidziano windy i specjalne ścieżki dlaniedowidzących.
Modernizacja liniim.in. trasy Kraków – Katowice, uwzględnia dostępność stacji i przystanków dlawszystkich podróżnych. Dlatego budujemy nowe, dobrze oznakowane i wyposażoneperony, a przejścia podziemne wyposażamy w windy – powiedział PiotrMajerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Komfortowe perony i wygodne przesiadki to nie jedyny efektrobót realizowanych przez PLK. W pobliżu stacji modernizowany jest wiaduktkolejowy, który zapewni bezkolizyjny przejazd pod torami dla kierowców. Nalinii kolejowej, pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach, kończysię budowa nowych torów i sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchemkolejowym. PLK planują przywrócenie ruchu dwutorowego jeszcze w tym roku.Obecnie przewoźnicy korzystają już z nowego toru, na sąsiednim kończą sięprace. Oznacza to sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych natrasie pomiędzy Śląskiem i Małopolską.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30,pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami, zakończą się w drugiej połowieprzyszłego roku. Prócz stacji w Zabierzowie z nowych peronów będą moglikorzystać pasażerowie na przystankach w Rudawie i Krakowie MydlnikachWapienniku. W ramach inwestycji zmodernizowanych zostało 6 wiaduktów i 8mostów. Wykonawca wybudował również 2 przejścia pod torami. Łączny kosztinwestycji na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice to 302 mln zł netto.
Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, wramach programu CEF „Łącząc Europę”. Obecnie PLK prowadzą inwestycjerównolegle na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Dzięki nim w 2020roku pociągi, łączące oba regiony, zapewnią sprawną podróż. Wartość inwestycjiKraków – Katowice to w sumie ok. 2 mld zł.
„