Za nieco ponad trzy tygodnie SP32 zakończą służbę
Bliski koniec kolejneserii lokomotyw na polskiej sieci kolejowej. Tylko do 29 grudnia ostatnia zserii – SP32-206 ma ważne świadectwo dopuszczenia do ruchu.
Niestety nie udało nam się uzyskać od Przewozów Regionalnych– właściciela lokomotywy – informacji co dalej? Maszynę czeka prawdopodobnie odstawienie”w krzaki”, a co za tym idzie powolne niszczenie i w końcu kasacja. SP32-206jest ostatnią czynną lokomotywą tej serii. Jej wycofanie z ruchu oznaczaćbędzie zakończenie eksploatacji maszyn, wyprodukowanych dla PKP w Rumunii.Łącznie było ich 150. Po podziale na poszczególne spółki większość trafiła doPKP CARGO, część do ówczesnego podmiotu jakim były PKP Przewozy Regionalne. Odlutego 2015 jego jedynym czynnym egzemplarzem pozostawał ten z numerem 206.
Lokomotywy tej serii były budowane przez fabrykę FAUR Bukaresztw latach 1985-1991. Cechowały się od początku ich eksploatacji dość dużąawaryjnością. W związku z tym część maszyn została zmodernizowana. Egzemplarzoznaczony numerem 206 był jednym z nich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„