Z Warszawy do Bydgoszczy o godzinę dłużej i tylko trzema Flirtami3. Dlaczego?
MinisterstwoInfrastruktury i Budownictwa zwróciło się z prośbą do Spółki PKP Intercity oprzedstawienie stanowiska do zagadnień poruszonych w interpelacji posła PawłaOlszewskiego, a odnoszącej się do coraz gorszej oferty połączeń na trasieWarszawa – Bydgoszcz.
I tak Spółka PKP Intercity poinformowała, że jej ofertaprzewozowa na trasie Warszawa – Bydgoszcz na przestrzeni ostatnich lat ulegałastopniowemu wzrostowi, a w chwili obecnej jest utrzymywana na stałym poziomie.Jednocześnie należy zaznaczyć, że niewielkie zmiany tej tendencji wynikają zprowadzenia prac modernizacyjnych na linii nr 3 przez zarządcę infrastruktury PKPPolskie Linie Kolejowe.
Liczba pociągów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą obsługiwanychskładami ED160 Flirt3 utrzymywana na prawie stałym poziomie (4 pary pociągów).Spadek w okresie od czerwca 2017 roku do grudnia 2017 roku wynika z faktu, żeczwarta para pociągów zestawionych z ww. taboru kursuje w relacji Gdynia Gł. –Bydgoszcz Gł. – Łódź Fabryczna – Bydgoszcz Gł. – Gdynia Gł. Skierowanie na tętrasę wspomnianej wyżej czwartej pary pociągów wynikało m.in. z prowadzeniaprac modernizacyjnych na linii nr 3, które spowodowały, że czas przejazdupomiędzy Bydgoszczą a Warszawą stał się mniej atrakcyjny.
Odnosząc się do kwestii średniego obłożenia dlaposzczególnych połączeń na trasie Bydgoszcz – Warszawa z ostatnich 6 miesięcySpółka PKP IC poinformowała, że dane te są objęte klauzulą TajemnicaPrzedsiębiorstwa „PKP Intercity S.A.”. Zgodnie ustawą o zwalczaniu nieuczciwejkonkurencji przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione dowiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjneprzedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co doktórych przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ichpoufności. Powyższe dane stanowią informację, która w jednoznaczny sposóbposiada wartość gospodarczą (zawierają m.in. dane o faktycznym potencjaleprzewozowym na danym obszarze czy w konkretnej relacji). Dodatkowo dowiedzieliśmysię, że Spółka dołożyła wszelkich starań, aby omawiane dane pozostały tajemnicąprzedsiębiorstwa i wciąż wyraża taką wolę. Dostęp do wskazanych informacjiposiada jedynie ograniczona grupa pracowników „PKP Intercity”. Ujawnienie ww.danych w całości lub w części może negatywnie wpłynąć na pozycję Spółki narynku.
PKP Intercity wyjaśniły też, że czas przejazdu w relacjiWarszawa – Bydgoszcz – Warszawa wydłużył się w stosunku do rozkładu jazdyedycji 2015/2016 o około 40-60 minut. Wydłużenie czasu jazdy nastąpiło jednak wwyniku prowadzenia przez zarządcę infrastruktury Spółkę PKP Polskie LinieKolejowe prac modernizacyjnych trasy na wielu odcinkach zarówno na linii nr 3jak i na linii nr 18. W związku z tym występują liczne ograniczenia prędkości,odcinki jednotorowe wymuszające w czasie konstrukcji rozkładu jazdy planowaniepostojów na oczekiwanie na przejazd pociągów nadjeżdżających z naprzeciwka itp.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferta przewozowa Spółki PKP IC na odcinku Bydgoszcz –Warszawa w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018 pod względem liczby bezpośrednichpołączeń pozostanie na poziomie zbliżonym w stosunku do obowiązującego obecnierozkładu jazdy. W wyniku przeprowadzonych analiz oraz biorąc pod uwagęograniczenia wynikające z prac modernizacyjnych, zarówno MinisterstwoInfrastruktury i Budownictwa oraz Spółka PKP IC uznają ofertę przewozową na ww.trasie za racjonalną i wystarczającą.
„