Z Torunia do Bydgoszczy w 43 minuty
inforail
08.11.2012 10:58
Z Torunia do Bydgoszczy w 43 minuty
Za półtora roku podróż pociągiem z Torunia do Bydgoszczy będzie trwała krócej niż trzy kwadranse. Rozpoczęła się rewitalizacja linii kolejowej łączącej dwa najważniejsze miasta w województwie kujawsko-pomorskim. Nawet kilometr toru w ciągu jednego dnia może wymienić maszyna do potokowej wymiany nawierzchni na liniach kolejowych. Z pomocy takiego kombajnu, który jednocześnie zrywa stary tor i układa nowy, korzystają kolejarze pracujący przy rewitalizacji linii kolejowej łączącej właśnie Toruń z Bydgoszczą. Prace rewitalizacyjne ruszyły 16 października na odcinku Cierpice –Solec Kujawski i obejmą ponad 51 km linii kolejowej łączącej Toruń przez Solec Kujawski z Bydgoszczą.
Plan prac zakłada wymianę nawierzchni dwóch torów o łącznej długości blisko 92 km. Na stacjach Toruń Główny, Cierpice, Solec Kujawski, Bydgoszcz Łęgnowo, Bydgoszcz Wschód oraz Bydgoszcz Leśna zostaną zamontowane 54 nowe rozjazdy. W ramach inwestycji wykonany zostanie remont 18 przejazdów kolejowych. Zaplanowano również wymianę urządzeń automatyki sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń zasilających.
Rewitalizacja linii Toruń –Bydgoszcz ma charakter pilotażowy –jest to pierwsze tego typu zadanie z ośmiu obecnie przygotowywanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Będzie ono wykonane szybko, bo w ciągu niecałych dwóch lat. Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem pomiędzy Toruniem i Bydgoszczą skróci się z ponad 1 godziny do 43 minut, a przypadku pociągów dalekobieżnych, poruszających się z prędkością 120 km/h podróż będzie jeszcze krótsza.
Generalnym wykonawcą rewitalizacji jest firma Porr Polska, która posiada bardzo nowoczesny sprzęt. Na torach pracuje już wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Rewitalizacja linii 18 Kutno –Piła na odcinku Toruń –Bydgoszcz zostanie zrealizowana z wykorzystaniem środków UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kontrakt na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych jest wart 198 844 tysięcy złotych brutto. Prace zostaną zakończone w kwietniu 2014 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024