Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Pragi do Warszawy po raz pierwszy w historii poniżej ośmiu godzin

inforail
05.11.2012 11:16
Podróż pociągiem z Pragi do Warszawy w 2013 roku skróci się o 20 minut. Po raz pierwszy w historii tych połączeń czas przejazdu będzie krótszy niż 8 godzin. Pociąg EuroCity „Praha”trasę Praga hl.n. –Warszawa Centralna pokona w 7 godzin i 51 minut. Dobre informacje przewoźnicy mają także dla osób podróżujących z rowerami i na wózkach inwalidzkich. Poprawią się znacznie ich warunki podróżowania. Połączenie Praga –Warszawa jest jedną z tych międzynarodowych tras, na których w ostatnim czasie obserwujemy znaczne skrócenie czasu przejazdu. Przez ostatnie 10 lat podróż na tej linii skróciła się o godzinę. Od momentu powstania Republiki Czeskiej czas przejazdu między stolicami jest krótszy o niemal 2 godziny.
EuroCity Praha, kursujący między Pragą a Warszawą oferuje podróżnym nowoczesne, klimatyzowane wagony 1 i 2 klasy oraz zmodernizowany wagon restauracyjny ČD, obsługiwany przez „Novégastronomie“. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka elektryczne 230 V do zasilania przenośnych urządzeń elektronicznych, takich jak laptopy i telefony komórkowe. W pociągu EC „Praha”dostępne są także przedziały przeznaczone dla osób podróżujących z dziećmi poniżej 10 lat. Od nowego rozkładu zmieni się także system rezerwacji miejsc do przewozu wózków inwalidzkich oraz rowerów.  
Z Pragi do Warszawy pojedziemy poniżej 8 godzin.
EuroCity Praga jest jednym z najszybszych pociągów międzypaństwowych w Czechach i jednym z najszybszych pociągów złożonych z klasycznych wagonów. Między Pragą i Ostrawą osiąga średnią prędkość około 113 km/h, zaś na całej trasie z Pragi do Warszawy 99 km/h. Połączenia ekspresowe między Pragą a Warszawą mają potencjał do dalszego przyspieszenia w przyszłości, dzięki odbudowie i zwiększeniu prędkości na kliku odcinkach w Republice Czeskiej (Běchovice – Úvaly, Ústínad Orlicí) i stopniowemu wprowadzaniu prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej między Katowicami i Warszawą –mówi Petr Šťáhlavskýz ČD.
Czas przejazdu pociągów na trasie Praga – Warszawa
Rok
2013
2012
2007
2002
1992
1982
1972
Czas przejazdu
7h51m
8h13m
8h28m
9h17m
10h5m*)
12h33m*)
11h25 m**)
Średnia prędkość
99 km/h
94 km/h
89 km/h
82 km/h
77 km/h
62 km/h
68 km/h
*) Nocny pociąg “Silesia”
**) Dzienny express “Hutník”