TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Z Pragi do Warszawy po raz pierwszy w historii poniżej ośmiu godzin
Z Pragi do Warszawy po raz pierwszy w historii poniżej ośmiu godzin
inforail
05.11.2012 11:16
Z Pragi do Warszawy po raz pierwszy w historii poniżej ośmiu godzin
Podróż pociągiem z Pragi do Warszawy w 2013 roku skróci się o 20 minut. Po raz pierwszy w historii tych połączeń czas przejazdu będzie krótszy niż 8 godzin. Pociąg EuroCity „Praha”trasę Praga hl.n. –Warszawa Centralna pokona w 7 godzin i 51 minut. Dobre informacje przewoźnicy mają także dla osób podróżujących z rowerami i na wózkach inwalidzkich. Poprawią się znacznie ich warunki podróżowania. Połączenie Praga –Warszawa jest jedną z tych międzynarodowych tras, na których w ostatnim czasie obserwujemy znaczne skrócenie czasu przejazdu. Przez ostatnie 10 lat podróż na tej linii skróciła się o godzinę. Od momentu powstania Republiki Czeskiej czas przejazdu między stolicami jest krótszy o niemal 2 godziny.
EuroCity Praha, kursujący między Pragą a Warszawą oferuje podróżnym nowoczesne, klimatyzowane wagony 1 i 2 klasy oraz zmodernizowany wagon restauracyjny ČD, obsługiwany przez „Novégastronomie“. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka elektryczne 230 V do zasilania przenośnych urządzeń elektronicznych, takich jak laptopy i telefony komórkowe. W pociągu EC „Praha”dostępne są także przedziały przeznaczone dla osób podróżujących z dziećmi poniżej 10 lat. Od nowego rozkładu zmieni się także system rezerwacji miejsc do przewozu wózków inwalidzkich oraz rowerów.
EuroCity Praga jest jednym z najszybszych pociągów międzypaństwowych w Czechach i jednym z najszybszych pociągów złożonych z klasycznych wagonów. Między Pragą i Ostrawą osiąga średnią prędkość około 113 km/h, zaś na całej trasie z Pragi do Warszawy 99 km/h. Połączenia ekspresowe między Pragą a Warszawą mają potencjał do dalszego przyspieszenia w przyszłości, dzięki odbudowie i zwiększeniu prędkości na kliku odcinkach w Republice Czeskiej (Běchovice – Úvaly, Ústínad Orlicí) i stopniowemu wprowadzaniu prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej między Katowicami i Warszawą –mówi Petr Šťáhlavskýz ČD.
Czas przejazdu pociągów na trasie Praga – Warszawa
Rok
|
2013
|
2012
|
2007
|
2002
|
1992
|
1982
|
1972
|
Czas przejazdu
|
7h51m
|
8h13m
|
8h28m
|
9h17m
|
10h5m*)
|
12h33m*)
|
11h25 m**)
|
Średnia prędkość
|
99 km/h
|
94 km/h
|
89 km/h
|
82 km/h
|
77 km/h
|
62 km/h
|
68 km/h
|
*) Nocny pociąg “Silesia”
**) Dzienny express “Hutník”
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024