Z Ostrołęki do Szczytna pociągiem? Tak twierdzi Prezes PKP PLK na … Twitterze
Kolejny regionzainteresowany zwiększeniem dostępności kolei. Wniosek złożył zarządwojewództwa warmińsko-mazurskiego.
Zgłoszenie dotyczy ciągów komunikacyjnych:Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz, Gołdap–Olecko–Ełk iOstrołęka–Chorzele–Wielbark–Szczytno. Taka informacja pojawiła się na TwitterzePKP PLK i jak należy zakładać przekazał ją Prezes Ireneusz Merchel. Szczegółówbrak.
Linia kolejowa nr 35 jest obecnie wykorzystywana zaledwiefragmentarycznie. Kursują po niej pociągi z Olsztyna do lotniska Szymany. Jestlinią w znaczniej części jednotorową, niezelektryfikowaną.
O linii nr 35 było już głośno w maju br. Wówczas Marszałekwojewództwa mazowieckiego Adam Struzik zarzucił PKP PLK, że nic na nie się niedzieje. Chodziło o remont odcinka Ostrołęka – Chorzele, który miał zostaćwyremontowany do 2023 roku. Marszałek Struzik twierdził jednak, że nic tam sięnie dzieje, mimo że umowa została podpisana w 2019 roku. Stąd pomysł aby pracebyły realizowane dopiero w kolejnej perspektywie unijnej. Sprawa – póki co –ucichła.
Kolej Plus, w ramach którego ma zostać wskrzeszona linia 35,obejmuje miejscowości powyżej 10 tysięcy mieszkańców i nie posiadające dostępudo połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub posiadające dostęp dokolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak podaje powiat przasnyski ostatni pociąg pasażerski zOstrołęki w kierunku Szczytna pojechał w czerwcu 2001 roku. W 2010 roku liniaprzeznaczona była przez zarządcę do rozbiórki na odcinku Ostrołęka – Wielbark,jednak ostatecznie udało się ją zachować. Dzięki Krajowemu ProgramowiKolejowemu linia zostanie zmodernizowana, a połączenia kolejowe zostanąprzywrócone. O inwestycję mocno zabiegały samorządy powiatowe, między innymi PowiatPrzasnyski.
„