Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z opolskiego szybciej koleją do śląskiego

inforail
21.09.2017 21:02

Za 412 mln zł PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują odcinek Opole – Kędzierzyn-Koźle namiędzynarodowej trasie E30. Prawie o połowę skróci się czas podróży międzystolicą województwa a miastem Kędzierzyn-Koźle.

W czwartek w Opolu podpisano umowę z wykonawcami pracobejmujących modernizację linii i zwiększających bezpieczeństwo na przejazdachi komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach przy trasie Opole -Kędzierzyn-Koźle. Inwestycja jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.

Przebudowa obejmie ok. 44 km linii, z tego blisko 38 kmlinii Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice i 6 km pomiędzy Opolem Groszowicami aOpolem Zachodnim. Wymienionych zostanie przeszło 80 rozjazdów. Sprawny przejazdpociągów w okresie zimowym zapewni zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewaniarozjazdów. Zaplanowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Dlazapewnienia odpowiedniej mocy dla szybszych i cięższych pociągów zostanązmodernizowane dwie podstacje trakcyjne. Umowa obejmuje także remont 12nastawni, m.in. w Kędzierzynie -Koźlu, Zdzieszowicach, Gogolinie, OpoluGroszowicach. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyprzebudowa 25 przejazdów. Oprócz nowej nawierzchni na niektórych zostaniezamontowany monitoring. Odnowionych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych, w tymcztery wiadukty i osiem mostów. Obiekty te będą przystosowane do większejprędkości i większych obciążeń pociągów.

Inwestycja zapewni o połowę krótszy czas podróży na trasieKędzierzyn-Koźle – Opole. Pociągi międzyregionalne będą mogły jechać o ok. 25minut krócej; podróż potrwa nie 50 minut, lecz ok. 25 minut. Dziękipodwyższeniu peronów i wyposażeniu ich w nowe wiaty, ławki i oświetleniepoprawi się komfort pasażerów. Dzięki pochylniom, windom, odpowiedniejnawierzchni, obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonychmożliwościach poruszania się. Dla pasażerów planowane są nowe przejścia naperony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dlapieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami wKędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach, oraz kładka dla pieszych na stacji OpoleGroszowice.

„Kolejna podpisana przez PLK umowa za 412 mln zł namodernizację linii Opole – Kędzierzyn-Koźle pokazuje, że Krajowy Program Kolejowywchodzi w etap realizacji. To oznacza, że w kolejnych latach pojedziemyszybciej, bezpieczniej, a nowoczesne perony, m.in. te na Opolszczyźnie, będązachęcały do korzystania z kolei” – powiedział Arnold Bresch, członekZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj ibuduj”. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF to przeszło 260 mln zł.Wykonawcą jest konsorcjum PORR Polska Construction S.A. i Trakcja System Sp. zo.o.