Z Krakowa do Wieliczki cyklicznie, co 30 minut
inforail
03.12.2014 11:25
Z Krakowa do Wieliczki cyklicznie, co 30 minut
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, a więc od 14 grudnia 2014 r. Koleje Małopolskie przejmują obsługę trasy Kraków- Wieliczka. Na linię wyjadą nowoczesne, klimatyzowane pociągi Acatus plus, z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych oraz stanowiskami do przewożenia rowerów. Podróż potrwa zaledwie 21 minut, a pociągi będą kursowały w dzień powszedni od godz. 5 do 23, cyklicznie, co pół godziny. Może wreszcie kolej będzie konkurencyjna w stosunku do wszechobecnego w Krakowie busiarstwa…. Oby!
Linia Kraków-Wieliczka będzie pierwszą trasą obsługiwana przez spółkę, której właścicielem jest samorząd województwa małopolskiego i pierwszą linią uruchomiona w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). Na tory wyjedzie sześć nowoczesnych pociągów Acatus Plus, które na potrzeby SKA kupiło Województwo Małopolskie. Po zakończeniu remontu linii kolejowej na trasie wiodącej do Międzynarodowego Portu Lotniczego pociągi z Wieliczki przez Kraków Główny pojadą do Balic. Planuje się, że nastąpi to 1 września 2015 r. W przyszłości pociągi Kolei Małopolskich mają także kursować m.in. na trasach Kraków-Tarnów i Kraków-Trzebinia. W sumie do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej Samorząd Województwa Małopolskiego kupi 10 sztuk elektrycznych pociągów, które będą mogły przewieźć 2 500 pasażerów.
Na trasie z Krakowa do Wieliczki pociągi będą jeździły:
· w dni robocze w godz. 5.00 –21.00 co 30 min, w godz. 21.00 –23.00 co 60 min;
· w sobotę w godz. 5.00-7.00 i 14.00 do 23.00 – co 60 min, między 7.00-14.00 co 30 minut,
· w niedzielę i święta w godz. 5.00 –23.00 co 60 minut
Nowe składy Acatus plus mogą jeździć z prędkością do 160 km/h. Zabiorą 290 pasażerów, w tym 138 na miejscach siedzących (pojazd trzyczłonowy) i 190, w tym 92 na miejscach siedzących (pojazd dwuczłonowy). Wnętrza będą monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w 19–calowe monitory LCD, głośniki i wyświetlacze LED z informacjami dla pasażerów. W pociągach będą też udogodnienia dla niepełnosprawnych (w tym stanowiska do przewozu osób na wózkach inwalidzkich), miejsca do przewozu rowerów, system liczenia pasażerów, biletomaty i kasowniki. Wszystkie stopnie w pojeździe będą podświetlone diodami LED. W takiej samej technologii ma zostać wykonane całe oświetlenie wewnątrz pociągu. Fotele pasażerów będą miały wprofilowany zagłóweki i podłokietniki. Każda para foteli jest wyposażona w gniazda elektryczne umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. Takie właśnie jednostki już 14 grudnia 2014 roku wyruszą do Wieliczki.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024