Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Krakowa do Wieliczki cyklicznie, co 30 minut

inforail
03.12.2014 11:25
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, a więc od 14 grudnia 2014 r. Koleje Małopolskie  przejmują obsługę trasy Kraków- Wieliczka. Na linię wyjadą nowoczesne, klimatyzowane pociągi Acatus plus, z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych oraz stanowiskami do przewożenia rowerów. Podróż potrwa zaledwie 21 minut, a pociągi będą kursowały w dzień powszedni od godz. 5 do 23, cyklicznie, co pół godziny. Może wreszcie kolej będzie konkurencyjna w stosunku do wszechobecnego w Krakowie busiarstwa…. Oby!
Linia Kraków-Wieliczka będzie pierwszą trasą obsługiwana przez spółkę, której właścicielem jest samorząd województwa małopolskiego i pierwszą linią uruchomiona w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). Na tory wyjedzie sześć nowoczesnych pociągów Acatus Plus, które na potrzeby SKA kupiło Województwo Małopolskie. Po zakończeniu remontu linii kolejowej na trasie wiodącej do Międzynarodowego Portu Lotniczego pociągi z Wieliczki przez Kraków Główny pojadą do Balic. Planuje się, że nastąpi to 1 września 2015 r. W przyszłości pociągi Kolei Małopolskich mają także kursować m.in. na trasach Kraków-Tarnów i Kraków-Trzebinia. W sumie do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej Samorząd Województwa Małopolskiego kupi 10 sztuk elektrycznych pociągów, które będą mogły przewieźć 2 500 pasażerów.
Od 14 grudnia Acatusy plus pojadą do Wieliczki (źródło: Wikipedia)
Na trasie z Krakowa do Wieliczki pociągi będą jeździły:
·        w dni robocze w godz. 5.00 –21.00 co 30 min, w godz. 21.00 –23.00 co 60 min;
·        w sobotę w godz. 5.00-7.00 i 14.00 do 23.00 – co 60 min, między 7.00-14.00 co 30 minut,
·        w niedzielę i święta w godz. 5.00 –23.00 co 60 minut
Nowe składy Acatus plus mogą jeździć z prędkością do 160 km/h. Zabiorą 290 pasażerów, w tym 138 na miejscach siedzących (pojazd trzyczłonowy) i 190, w tym 92 na miejscach siedzących (pojazd dwuczłonowy). Wnętrza będą monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w 19–calowe monitory LCD, głośniki i wyświetlacze LED z informacjami dla pasażerów. W pociągach będą też udogodnienia dla niepełnosprawnych (w tym stanowiska do przewozu osób na wózkach inwalidzkich), miejsca do przewozu rowerów, system liczenia pasażerów, biletomaty i kasowniki. Wszystkie stopnie w pojeździe będą podświetlone diodami LED. W takiej samej technologii ma zostać wykonane całe oświetlenie wewnątrz pociągu. Fotele pasażerów będą miały wprofilowany zagłóweki i podłokietniki. Każda para foteli jest wyposażona w gniazda elektryczne umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. Takie właśnie jednostki już 14 grudnia 2014 roku wyruszą do Wieliczki.