Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Katowic do Wisły w godzinę i 40 minut; prace trwają

inforail
11.11.2021 10:45
Podróżni korzystają już z odnowionej trasy kolejowej między Chybiem i Skoczowem na Śląsku Cieszyńskim. Wymieniono tam tory.

Jest to efekt rewitalizacji linii z Bronowa przez Skoczów i Goleszów do Cieszyna i Wisły Głębców – poinformowały PAP PKP Polskie Linie Kolejowe.

460 mln zł

Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowała w komunikacie, że koszt rewitalizacji to 460 mln zł. 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy UE.

Głowacka poinformowała, że między Chybiem i Skoczowem ułożone zostały nowe tory. Pasażerowie korzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki. „Realizowane są już też kolejne etapy prac. Na trasie ze Skoczowa do Wisły oraz z Goleszowa do Cieszyna powstają nowe perony na przystankach i stacjach: Skoczów Bładnice, Goleszów, Ustroń, Ustroń-Zdrój, Ustroń Brzegi, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka, Wisła Kopydło, Goleszów Górny, Bażanowice i Cieszyn Uniwersytet” – powiedziała.

Na stacjach w Goleszowie, Ustroniu, Ustroniu Polanie i Wiśle Uzdrowisko, układane są nowe tory i rozjazdy. Montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudową objęte zostały przejazdy kolejowo–drogowe, na których dodatkowe urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa. Rewitalizowane są wiadukty w Wiśle Łabajowie i Wiśle Dziechcince. Układany jest też nowy tor między Skoczowem a Wisłą oraz w stronę Cieszyna.

Katarzyna Głowacka powiedziała, że w Skoczowie wznoszone jest lokalne centrum sterowania, z którego dyżurni ruchu, wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą sterować ruchem pociągów na stacjach Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko.

Dodatkowe prace

Głowacka zaznaczyła, że niezbędne okazało się wykonanie dodatkowych prac. „Zlikwidowano na odcinku z Ustronia do Wisły Uzdrowisko kolizję z infrastrukturą należącą do PKP Energetyka, a także z infrastrukturą Orange Polska między Skoczowem i Wisłą Uzdrowisko. Konieczne jest też wzmocnienie nasypów i zapewnienie bezpieczeństwa na szlaku z Goleszowa do Cieszyna, gdzie opady deszczu spowodowały trzy osuwiska” – poinformowała.

PKP PLK podało, że ze względu na dodatkowy zakres prac utrzymana zostanie dotychczasowa organizacja ruchu pociągów i zastępcza komunikacja autobusowa.

„Pociągi na szlaku Skoczów – Ustroń i Goleszów – Cieszyn mogą rozpocząć kursowanie w lipcu 2022 r., a na odcinku Ustroń – Wisła Głębce we wrześniu 2022 r.” – zakomunikowała Katarzyna Głowacka.

Po zakończeniu inwestycji pasażerowie w Beskid Śląski pojadą pociągiem szybciej. Podróż z Katowic do Wisły Głębców będzie krótsza o ponad 30 minut i potrwa ok. 1 godz. i 40 minut. (PAP)