Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Katowic do Wisły 10 minut szybciej. Na zimę

inforail
30.11.2020 14:15

Od 13 grudnia przez całą zimę koleją można będzie dojechać do Wisły Głębce. To efekt zakończenia prac na trasie z Chybia do Skoczowa - podała w poniedziałek (30 listopada 2020 roku) Katarzyna Głowacka z PKP Polskich Linii Kolejowych.

II etap prac - od Skoczowa do Wisły Głębiec - ruszy w marcu 2021 r.

Szybciej o 10 minut

Od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o ok. 10 minut. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec - Skoczów i na stacji Skoczów, a także przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec - Skoczów - zakomunikowała Głowacka.

Przedstawicielka PKP PLK podała, że pociągi będą kursowały do Wisły Głębiec do marca 2021 r. Później rozpocznie się kolejny etap modernizacji trasy. "Kontynuowane będą prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce" - powiedziała.

Łącznie 52 km torów do wymiany

Odcinek ze Skoczowa do Wisły to element programu modernizacji szlaku, którym można jechać z Czechowic-Dziedzic do Wisły Głębiec i Cieszyna. Zakłada on m.in. wymianę 52 km torów oraz sieci trakcyjnej, położenie nowych rozjazdów oraz urządzeń zwiększających przepustowość linii. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 r. Wartość inwestycji to prawie 460 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z funduszy UE. Wymiana sieci na odcinku Pierściec - Skoczów finansuje budżet państwa.

Co zrobiono?

Dotychczas wykonawca przebudował już obiekty na odcinku z Bronowa do Skoczowa; położono tam 14 km torów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów.

Głowacka dodała, że prace postępują też na linii z Goleszowa do Cieszyna oraz na stacji Cieszyn. "Usunięto stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu w Cieszynie" - wskazała.

Powstaje lokalne centrum sterowania w Skoczowie. "To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków" - wyjaśniła Głowacka.

Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu prac podróż z Katowic do Wisły Głębiec potrwa 100 minut, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Będzie mogło kursować też więcej składów. (PAP)