Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wynik Przewozów Regionalnych lepszy dziesięciokrotnie

inforail
18.09.2015 07:47

Przewozy Regionalne wymagały głębokiej zmiany. Ta zmiana następujekonsekwentnie. Widać ją w poprawie wyniku finansowego za 2014 rok, który jestlepszy aż dziesięciokrotnie w stosunku do roku poprzedniego ? poinformowałWojciech Kroskowski, dyrektor finansowy spółki, odpowiedzialny za procesrestrukturyzacji. ? Kluczem do poprawy sytuacji firmy jest dalsza pracawewnętrzna w spółce. Wciąż widzimy konieczność zmniejszania kosztów. Zamierzamyw tym i w kolejnych latach w ramach restrukturyzacji obniżyć bazę kosztową oprawie 200 mln zł rocznie. Dodatkowo pozbywając się historycznego długu, spółkazyskuje zdolność do pozyskiwania zewnętrznego finansowania ? po wielu latach odzyskuje więc możliwościrozwoju ? dodał.

Ten rok ma być ostatnim, jaki Spółka zakończy na minusie.Jak poinformował dyrektor finansowy przewoźnika to cena restrukturyzacji. Gdybyproces ten nie został wdrożony spółka już w roku bieżącym byłaby na plusie.

Kolejne lata będą na pewno lepsze ? zapewnia TomaszPasikowski, Prezes Przewozów Regionalnych. Wpływ na to będzie miała m.in.centralizacja zakupów. Przewoźnik wdroży również program dobrowolnych odejść.Szeregi spółki może opuścić nawet 2000 pracowników. To członkowie drużynkonduktorskich, osoby zatrudnione w administracji czy bezpośrednio przyobsłudze pociągów. Koszty tego programu szacowane są na 107 mln zł.

Plan restrukturyzacji zakłada również wewnętrzne działanianakierowane na zmianę całościowego modelu organizacyjnego funkcjonowaniaprzedsiębiorstwa oraz zwiększenie jego wydajności. Działania, których celemjest ograniczenie kosztów z jednej oraz poprawa przychodów spółki z drugiej strony,to m.in.: nowa architektura IT i innowacyjne technologie IT w budowie nowegomodelu sprzedaży (w tym głównie uproszczenie i unowocześnienie form sprzedażypoprzez internet), reorganizacja obszaru utrzymania (optymalizacja utrzymaniapojazdów, efektywności pracy obsługi eksploatacyjnej, obszaru logistyki imagazynowania,kontroli ruchu i taboru), wdrożenie nowego modelu zakupu oraz rozliczaniaenergii. W ramach restrukturyzacji nastąpiła już likwidacja ogólnopolskichpołączeń komercyjnych interREGIO, co zapewnia uporządkowanie działalności firmyiskupienie się na działalności stricte regionalnej, do której została onapowołana.

Przywrócenie trwałej rentowności to dla nas ? menadżerówzaangażowanych w rozwój spółki od stycznia 2015 roku – klucz do sukcesu.Restrukturyzacja pozwoli na trwałe obniżenie kosztów funkcjonowania PrzewozówRegionalnych oraz zwiększenie przychodów. Firma więc wraca na tory z nowąenergią, gotowa na zwiększenie jakości usług ? podsumowuje Tomasz Pasikowski.