Wymogi techniczne wobec taboru kolejowego – część 4

inforail
24.05.2013 12:52
Pojazd ma posiadać również:
  • system ECTS poziomu 2
  • kasowniki (co najmniej jeden na parę przeciwległych drzwi)
  • automat do sprzedaży biletów
  • urządzenia shp
  • urządzenia radiotelefoniczne
  • system do obsługi dynamicznego rozkładu jazdy, wyświetlający rozkład na pulpicie w kabinie maszynisty z: uwzględnieniem ostrzeżeń stałych, aktualizacją on-line, wyborem trasy wg numeru pociągu, rejestracją zdarzeń na serwerze, dostępnością uwag z rozkładu jazdy;tryby pracy manualny i automatyczny, śledzenie pozycji pociągu wg GPS
  • łączność GSM –z systemem wzmacniania łączności telefonicznej, dwoma antenami trójzakresowymi na dachu i jednym kablem promieniującym
Określono, iż konstrukcja pojazdu ma umożliwiać:
  • mycie w myjni automatycznej
  • unoszenie pudła z wykorzystaniem podnośników
  • przetaczanie rozłączonych członów przy pomocy wózków technologicznych (wymagana dostawa 4 sztuk)
  • zasilanie z zewnętrznych źródeł prądu i sprężonego powietrza
  • przetaczanie manewrowe za pomocą lokomotywy
  • regenerację profilu kół przez tokarkę podtorową
  • połączenie z pojazdem ze sprzęgiem śrubowym za pomocą sprzęgu transportowego
  • łączenie do 3 pojazdów w trakcji wielokrotnej
  • transport osób niepełnosprawnych na wózku o masie do 350 kg
Na wyposażeniu pojazdu znajdzie się system rejestrujący prędkość i drogę pociągu, wykorzystujący czujniki zamontowane na 2 osiach. Prędkość ma być rejestrowana z dokładnością do 1 metra i 0,5 km/h. Poza tym systemem, pociąg będzie wyposażony w system rejestracji parametrów jazdy, zbierający i przetwarzający dane. System ten poza rejestracją ma generować raporty statystyczne, zbierać materiał do analizy zdarzeń związanych z pracą pociągu i prognozować awarie. Rejestrowane będą:
  • położenie pociągu wg GPS
  • co najmniej 1000 ostatnich godzin pracy pociągu
  • sygnał blokady drzwi
  • przebyta droga
  • nr pociągu, pojazdu oraz maszynista celem identyfikacji
  • parametry z manometrów i kontrolek pulpitu
  • czynności maszynisty
  • dane napływające z systemu kontroli ruchu
  • praca układu napędowego, hamulcowego, pneumatycznego
  • praca drzwi i obwodów pomocniczych
Na pulpicie maszynisty wyświetlane będą:
  • czas
  • numer maszynisty
  • wielkość wolnego miejsca do zapisu
  • komunikaty o uszkodzeniach
Dodatkowym systemem elektronicznym, w który wyposażone będą pojazdy, jest system zliczania pasażerów. Będzie on zliczał pasażerów wsiadających i wysiadających z pojazdu, bez ingerencji maszynisty, przy błędzie do 5% na 1000 pasażerów. Dane gromadzone będą oddzielnie dla każdego przystanku, wraz z położeniem geograficznym, czasem otwarcia drzwi i datą. Wyliczane będzie zapełnienie pojazdu i liczba osób korzystająca z danego kursu.
W SIWZ określono też szczegółowo, jakie napisy mają znaleźć się na pojeździe i w kabinie maszynisty.