Wymogi techniczne wobec taboru kolejowego – część 4
inforail
24.05.2013 12:52
Wymogi techniczne wobec taboru kolejowego – część 4
Pojazd ma posiadać również:
- system ECTS poziomu 2
- kasowniki (co najmniej jeden na parę przeciwległych drzwi)
- automat do sprzedaży biletów
- urządzenia shp
- urządzenia radiotelefoniczne
- system do obsługi dynamicznego rozkładu jazdy, wyświetlający rozkład na pulpicie w kabinie maszynisty z: uwzględnieniem ostrzeżeń stałych, aktualizacją on-line, wyborem trasy wg numeru pociągu, rejestracją zdarzeń na serwerze, dostępnością uwag z rozkładu jazdy;tryby pracy manualny i automatyczny, śledzenie pozycji pociągu wg GPS
- łączność GSM –z systemem wzmacniania łączności telefonicznej, dwoma antenami trójzakresowymi na dachu i jednym kablem promieniującym
Określono, iż konstrukcja pojazdu ma umożliwiać:
- mycie w myjni automatycznej
- unoszenie pudła z wykorzystaniem podnośników
- przetaczanie rozłączonych członów przy pomocy wózków technologicznych (wymagana dostawa 4 sztuk)
- zasilanie z zewnętrznych źródeł prądu i sprężonego powietrza
- przetaczanie manewrowe za pomocą lokomotywy
- regenerację profilu kół przez tokarkę podtorową
- połączenie z pojazdem ze sprzęgiem śrubowym za pomocą sprzęgu transportowego
- łączenie do 3 pojazdów w trakcji wielokrotnej
- transport osób niepełnosprawnych na wózku o masie do 350 kg
Na wyposażeniu pojazdu znajdzie się system rejestrujący prędkość i drogę pociągu, wykorzystujący czujniki zamontowane na 2 osiach. Prędkość ma być rejestrowana z dokładnością do 1 metra i 0,5 km/h. Poza tym systemem, pociąg będzie wyposażony w system rejestracji parametrów jazdy, zbierający i przetwarzający dane. System ten poza rejestracją ma generować raporty statystyczne, zbierać materiał do analizy zdarzeń związanych z pracą pociągu i prognozować awarie. Rejestrowane będą:
- położenie pociągu wg GPS
- co najmniej 1000 ostatnich godzin pracy pociągu
- sygnał blokady drzwi
- przebyta droga
- nr pociągu, pojazdu oraz maszynista celem identyfikacji
- parametry z manometrów i kontrolek pulpitu
- czynności maszynisty
- dane napływające z systemu kontroli ruchu
- praca układu napędowego, hamulcowego, pneumatycznego
- praca drzwi i obwodów pomocniczych
Na pulpicie maszynisty wyświetlane będą:
- czas
- numer maszynisty
- wielkość wolnego miejsca do zapisu
- komunikaty o uszkodzeniach
Dodatkowym systemem elektronicznym, w który wyposażone będą pojazdy, jest system zliczania pasażerów. Będzie on zliczał pasażerów wsiadających i wysiadających z pojazdu, bez ingerencji maszynisty, przy błędzie do 5% na 1000 pasażerów. Dane gromadzone będą oddzielnie dla każdego przystanku, wraz z położeniem geograficznym, czasem otwarcia drzwi i datą. Wyliczane będzie zapełnienie pojazdu i liczba osób korzystająca z danego kursu.
W SIWZ określono też szczegółowo, jakie napisy mają znaleźć się na pojeździe i w kabinie maszynisty.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024