Wygodniejsze i bardziej komfortowe stacje w Częstochowie

inforail
03.06.2016 11:16

PKP Polskie LinieKolejowe S.A. za prawie 12 mln zł realizują kolejny etap inwestycji,poprawiającej komfort obsługi podróżnych na częstochowskich stacjach.

Nowe, bezpieczne przejście pod torami na stacji CzęstochowaStradom oraz poprawa wyposażenia peronów na stacji Częstochowa Osobowa ? toodpowiedź PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na potrzeby pasażerów pociągów regionalnychi dalekobieżnych. Wprowadzenie atrakcyjnych czasów przejazdu z Częstochowym.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa zwiększyło liczbę podróżnych.

Częstochowa Stradom

Na stacji wykonano już roboty konstrukcyjne przejścia: częśćpod torami oraz pochylnie. Gotowa jest nawierzchnia na peronie nr 2 irozpoczęto prace przy pochylni oraz fundamentach pod zadaszenia na peronie nr1. Zakończenie pierwszego etapu budowy Polskie Linie Kolejowe planują do 20lipca. Takie rozwiązanie zagwarantuje dogodne, bezpieczne przejście pod toramipielgrzymom ? uczestnikom Światowych Dni Młodzieży.

Po zakończeniu ŚDM w Częstochowie, prace będą kontynuowane.Wykonawca ustawi nowe wiaty peronowe, połączone z zadaszeniem przejścia orazzadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dlaosób o ograniczonej możliwości poruszania się, system dynamicznej informacjipasażerskiej i monitoring.

Na czas budowy przygotowano dla podróżnych dobrze oznaczone,tymczasowe przejście przez tory. Pociągi kursują zgodnie z obowiązującymrozkładem jazdy.

Koszt prac na stacji Częstochowa Stradom to ok. 6,7 mln zł.

Częstochowa Osobowa

Podróżni już korzystają z odnowionego peronu – zakończyłysię prace na peronie nr 2. Jest już nowa wygodna nawierzchnia. Wyremontowanajest też wiata peronowa. Wykonawca zgodnie z harmonogramem rozpoczął prace naperonach 1 i 1a. Szacunkowy koszt robót to ok. 5 mln zł.

Informacje dodatkowe:

Zadania, które już zapewniły dobre podróże z Częstochowy:

Poprawa trasy Koluszki ? Częstochowa objęła:

43 perony,

30 mostów i 5 wiaduktów,

15 przepustów i mur oporowy,

34 przejazdy kolejowo-drogowe,

ponad 140 rozjazdów,

ponad 80 km sieci trakcyjnej,

ok. 160 km torów

Projekt o wartości 615 mln zł.