Wygodniej do granicy
30 mln zł przeznacząw tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe na poprawę infrastruktury ibezpieczeństwa na podkarpackiej trasie Rzeszów-Przemyśl-granica państwa.
Za te pieniądze m.in. odnowione zostaną perony na stacji wPrzeworsku. Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z PKP PLK, dzięki tegorocznymremontom poprawi się poziom obsługi podróżnych na stacjach Przeworsk iJarosław. Odnowione zostaną również tory m.in. na odcinkach Żurawica-Przemyśl iPrzeworsk-Jarosław. „W tym roku przeznaczymy na poprawę infrastruktury natrasie Rzeszów-granica państwa 30 mln zł” – dodała.
Wśród zaplanowanych zadań jest m.in. przebudowa na stacji wPrzeworsku dwóch peronów oraz przejścia między nimi, które będzie odnowione iwyposażone w windy.
„Stacja stanie się wygodniejsza dla podróżnych, lepsząobsługę zyskają osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.Wyremontowane perony będą miały nową nawierzchnię, wiaty, ławki, tabliceinformacyjne i ułatwią pasażerom korzystanie z pociągów, zapewnią też większebezpieczeństwo oraz komfort podróżowania koleją” – zaznaczyła Szalacha.
W sierpniu br. kontynuowana będzie odnowa stacji wJarosławiu, gdzie przebudowany zostanie peron nr 1, przy budynku dworca. Odubiegłego roku podróżni korzystają już z wyremontowanego drugiego peronu, którywyposażony został w nowe wiaty z oświetleniem i tablice informacyjne. Peronzostał też wydłużony do 400 m, co ułatwia pasażerom wsiadanie przy pociągachdalekobieżnych.
Szalacha podkreśliła, że na podkarpackiej linii prowadzonesą też prace, które pozwolą utrzymać sprawne przejazdy z prędkością 120 km/h ipodnoszą poziom bezpieczeństwa na torach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„W bieżącym roku przebudowa obejmie 14 obiektówinżynieryjnych na szlaku Przeworsk-Jarosław, w tym 10 wiaduktów, dwa mosty idwa przepusty. Natomiast na odcinku Żurawica-Przemyśl sprawny przejazd zapewniremont siedmiu obiektów inżynieryjnych, w tym pięciu wiaduktów” -powiedziała Szalacha.
Między Żurawicą a Przemyślem poza remontem torów odnowionybędzie przejazd kolejowo-drogowy.
Od 2010 r. na poprawę infrastruktury kolejowej międzyRzeszowem a granicą państwa PKP PLK wydały 250 mln zł. Za te pieniądze położono146 km nowych torów i kilkanaście rozjazdów, 71 km nowej sieci trakcyjnej, przebudowano63 obiekty w tym m.in. mosty i wiadukty. Wyremontowano też m.in. 50 przejazdówkolejowo-drogowych.
„