Wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach
Wszystkie z sześciuskładów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względuna uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji -poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
„Pojazdy te już wróciły na tory” – powiedziałBittel zapytany czy uszkodzone pociągi Pendolino zostały przywrócone doeksploatacji.
„Obecnie trwają prace komisji z udziałem ekspertówPaństwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jak te prace się zakończą tozakomunikujemy o ich wyniku” – dodał Bittel.
Minister zapewnił, że proces badania przyczyn uszkodzeńpociągów zostanie przeprowadzony sprawnie i merytorycznie.
Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity powiedziałaPAP we wtorek, że przewoźnik dysponuje obecnie 16 składami typu Pendolino,które są w eksploatacji. Pozostałe cztery są w naprawach i na okresowychprzeglądach.
Pod koniec stycznia PKP Intercity poinformowały, że musiaływyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przeztłuczeń.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych,mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowaniebiletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedzibyPKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lubpoprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mlneuro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz kosztyutrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
„