Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie Sundecki odebrane przez Koleje Mazowieckie

inforail
30.12.2015 11:09

30grudnia 2015 roku Koleje Mazowieckie odebrały ostatnie wagony piętrowe orazlokomotywę Gamma, wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Tym samymzostał zrealizowany cały kontrakt na 24 pojazdy.

Składybyły testowane m.in. w zakresie kompatybilności z posiadanymi już przez KMwagonami piętrowymi. Obecnie odbywają się szkolenia maszynistów.

-Cieszę się niezmiernie z faktu dokonania końcowych odbiorów wagonów piętrowychi lokomotyw wyprodukowanych w bydgoskiej PESIE. Chciałoby się rzec, gdzie sąteraz ci wszyscy ?życzliwi?, którzy nie dawali szans na zrealizowanie tegozamówienia do końca 2015 roku. A tak zupełnie na poważnie, to oświadczam, żetym sposobem Koleje Mazowieckie zrealizowały w 100 procentach swoje inwestycjetaborowe związane z absorbcją środków unijnych perspektywy 2007 ? 2013. Todobra wiadomość u progu Nowego Roku, głównie dla podróżujących po Mazowszunaszymi pociągami ? powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektoreksploatacyjny ?Kolei Mazowieckich – KM?. ? A słowa podziękowań należą sięwszystkim pracownikom PESA i Kolei Mazowieckich, którzy przyczynili się dosukcesu polskiego projektu pociągów push-pull. Jeszcze tylko pozostaje przeszkolićmaszynistów i innych pracowników do obsługi pojazdów i w połowie stycznia 2016roku powinny wyruszyć na trasy ? dodał Sulima.

PesaSUNDECK? to pierwsze pojazdy kolejowe tego typu, wyprodukowane przez polskiegoproducenta. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywyelektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowychwagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160km/h.

-Zamknięcie realizacji kontraktu na dostawy pojazdów, których przed nami nikt wPolsce nie budował, to ogromna satysfakcja na koniec niełatwego dla nas 2015roku ? powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes PESA Bydgoszcz SA. ? Końcoweodbiory wszystkich Sundecków potwierdziły, że sprostaliśmy rygorystycznymwymaganiom Kolei Mazowieckich, a to pozwala ze spokojem oczekiwać eksploatacjii pierwszych ocen tych, dla których ten wysiłek wspólnie z przewoźnikiempodjęliśmy ? pasażerów ? dodał Tomasz Zaboklicki.

Przewoźnikinformuje, że wagony wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym,przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację,bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej orazmonitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych. W wagonach sterowniczychznajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniającewymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymiw platformy umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach.

Wartośćkontraktu na 24 pojazdy to około 267 mln zł, z czego blisko 170 mln zł todofinansowanie z Unii Europejskiej.

Nowepiętrowe zestawy będą kursować na trasach, na których pasażerowie moglispotykać dotychczas składy Bombardiera. W pierwszej kolejności pojadą doRadomia, ale także do Płocka czy Łukowa.