Wszystkie poobijane Pendolino naprawione, bez składów zastępczych
PKP Intercity, naprośbę Ministerstwa Infrastruktury, podały, że na skutek uszkodzeń elementówpodwozia w pojazdach serii ED250 Pendolino na przełomie stycznia i lutego 2018 r. zeksploatacji wyłączonych zostało 7 z 20 pociągów.
Składy te zostały poddane naprawom i sukcesywnie wprowadzanedo ruchu. Spowodowane powyższą sytuacją niedobory sprawnych pociągów ED250przewoźnik uzupełniał klasycznymi składami dla zapewnienia ciągłości procesuprzewozowego.
Spółka poinformowała, że obecnie wszystkie trasy zaplanowanedo obsługi przez pociągi EIP są obsługiwane tymi pojazdami. Natomiast przyczynyuszkodzeń EIP są obecnie wyjaśniane przez specjalnie powołany zespół podkierownictwem działającej przy Ministrze Infrastruktury Państwowej KomisjiBadania Wypadków Kolejowych.
Odnosząc się do kwestii procedur zwrotu różnicy poniesionychkosztów za przejazd w przypadku realizacji połączenia kategorii EIP zastępczymskładem wagonowym wyjaśniam, że przy zakupie biletu w kasach PKP Intercity S.A.lub w punktach sprzedaży ajencyjnej, gdzie płatność następuje gotówką,przewoźnik podał, że nie posiada możliwości do przeprowadzenia automatycznegozwrotu ww. różnicy, z uwagi na brak stosownych danych. W takiej sytuacjipasażerowie są informowani o możliwości uzyskania zwrotu ww. różnicy taryfowejw drodze reklamacji. Natomiast odnośnie do sytuacji, gdy zakupu biletu dokonanoza pomocą internetowego kanału dystrybucji, Spółce zostanie przekazanestanowisko Ministerstwa Infrastruktury, zgodnie z którym ma ona automatyczniedokonywać zwrotu tej różnicy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stanowisko PKP Intercity zostało przekazane jako odpowiedźna interpelację posła Piotra Liroya-Marca, o której pisaliśmy na łamachInfoRail.pl.
„