Wszystkie lokomotywy PKP Intercity już pozycjonowane
inforail
17.07.2014 09:12
Wszystkie lokomotywy PKP Intercity już pozycjonowane
Będzie bezpieczniej na kolei. PKP Intercity zakończyły instalowanie urządzeń do pozycjonowania i monitorowania lokomotyw. Teraz są w nie wyposażone wszystkie maszyny przewoźnika, łącznie ponad 300 pojazdów. Instalowane w kabinie maszynisty urządzenie to dwie kamery, które rejestrują i zapisują obraz w dużej rozdzielczości w każdych warunkach atmosferycznych, specjalnie zabezpieczony rejestrator (który wytrzymuje duże uderzenia oraz temperaturę 700 st. C przez 30 min.) oraz moduł GPS. Dzięki systemowi łatwiejsze będzie chociażby ustalanie przyczyn wypadków. To pokłosie wykolejenia pociągu TLK w Babach czy tragicznego wypadku pod Szczekocinami. Dzięki systemowi prostsze będzie zbieranie materiału do analizy zdarzeń na liniach kolejowych. W przyszłości przewoźnik planuje uruchomić także mapę, na której można będzie śledzić aktualne położenie pociągów. Monitorowanie lokomotyw PKP Intercity jest możliwie dzięki zamontowaniu w nich systemu Lemon, który rejestruje obraz, dźwięk i prędkość z jaką w danej chwili porusza się lokomotywa oraz jej dokładne położenie. Materiał na pewno będzie pomocny, będzie można bez wątpliwości rozstrzygnąć czy było prawidłowe światło czy nie –mówi w Teleexpressie Jacek Kosiński z PKP Intercity. Pierwsze nagrania są już wykorzystywane przez prokuratorów, badających wypadki na przejazdach kolejowych. Dotychczas prędkość pojazdu zapisywana była tylko na kolejowej czarnej skrzynce. PKP Intercity nie są jedynym przewoźnikiem, który zamontował kamery w lokomotywach. Przewozy Regionalne wyposażyły w nie kilka spalinówek, kursujących na Pomorzu, PKP Cargo zaś w 30 zmodernizowanych lokomotywach, wszystkich przewoźnik ma około 1500…
– Docelowo odstąpimy od modelu, w którym przejazd danego składu był wpisywany do systemu przez dyżurnych. Niewykluczone, że upublicznimy też mapy, na których pasażerowie będą mogli sprawdzić, gdzie znajduje się wybrany pociąg PKP Intercity –mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Podstawowym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa. Oprócz możliwości odtworzenia różnego rodzaju zdarzeń, które mogą wystąpić na torach, system usprawni proces zarządzania lokomotywami. Dodatkowo, zostanie zintegrowany z naszą bezpłatną aplikacją IC Navigator, która umożliwia pasażerom śledzenie ruchu pociągów. – dodaje.
Projekt obejmie także nowe pociągi kupione przez PKP Intercity, m.in. elektryczne zespoły trakcyjne, których pod koniec 2015 r. przewoźnik będzie posiadał 60.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024