Wszystkie lokomotywy PKP Intercity już pozycjonowane

inforail
17.07.2014 09:12
Będzie bezpieczniej na kolei. PKP Intercity zakończyły instalowanie urządzeń do pozycjonowania i monitorowania lokomotyw. Teraz są w nie wyposażone wszystkie maszyny przewoźnika, łącznie ponad 300 pojazdów. Instalowane w kabinie maszynisty urządzenie to dwie kamery, które rejestrują i zapisują obraz w dużej rozdzielczości w każdych warunkach atmosferycznych, specjalnie zabezpieczony rejestrator (który wytrzymuje duże uderzenia oraz temperaturę 700 st. C przez 30 min.) oraz moduł GPS.  Dzięki systemowi łatwiejsze będzie chociażby ustalanie przyczyn wypadków. To pokłosie wykolejenia pociągu TLK w Babach czy tragicznego wypadku pod Szczekocinami. Dzięki systemowi prostsze będzie zbieranie materiału do analizy zdarzeń na liniach kolejowych. W przyszłości przewoźnik planuje uruchomić także mapę, na której można będzie śledzić aktualne położenie pociągów. Monitorowanie lokomotyw PKP Intercity jest możliwie dzięki zamontowaniu w nich systemu Lemon, który rejestruje obraz, dźwięk i prędkość z jaką w danej chwili porusza się lokomotywa oraz jej dokładne położenie. Materiał na pewno będzie pomocny, będzie można bez wątpliwości rozstrzygnąć czy było prawidłowe światło czy nie –mówi w Teleexpressie Jacek Kosiński z PKP Intercity. Pierwsze nagrania są już wykorzystywane przez prokuratorów, badających wypadki na przejazdach kolejowych. Dotychczas prędkość pojazdu zapisywana była tylko na kolejowej czarnej skrzynce. PKP Intercity nie są jedynym przewoźnikiem, który zamontował kamery w lokomotywach. Przewozy Regionalne wyposażyły w nie kilka spalinówek, kursujących na Pomorzu, PKP Cargo zaś w 30 zmodernizowanych lokomotywach, wszystkich przewoźnik ma około 1500…
– Docelowo odstąpimy od modelu, w którym przejazd danego składu był wpisywany do systemu przez dyżurnych. Niewykluczone, że upublicznimy też mapy, na których pasażerowie będą mogli sprawdzić, gdzie znajduje się wybrany pociąg PKP Intercity –mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Podstawowym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa. Oprócz możliwości odtworzenia różnego rodzaju zdarzeń, które mogą wystąpić na torach, system usprawni proces zarządzania lokomotywami. Dodatkowo, zostanie zintegrowany z naszą bezpłatną aplikacją IC Navigator, która umożliwia pasażerom śledzenie ruchu pociągów. – dodaje. 
Projekt obejmie także nowe pociągi kupione przez PKP Intercity, m.in. elektryczne zespoły trakcyjne, których pod koniec 2015 r. przewoźnik będzie posiadał 60.
        
Obraz z kamery w lokomotywie PKP ICObraz z kamery w lokomotywie PKP ICObraz z kamery w lokomotywie PKP IC