Wspólny bilet w Poznaniu; jest umowa z Polregio
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu podpisał z Polregio umowę dotyczącą świadczenia usługi, polegającej na honorowaniu określonych w umowie biletów okresowych ZTM w pociągach przewoźnika kolejowego.
Jej wartość to 6 800 000.00 PLN, a umowa została zawarta w trybie bezprzetargowym.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez PR na rzecz ZTM usługi polegającej na honorowaniu określonych w umowie biletów okresowych ZTM
Honorowaniem biletów będą objęte następujące bilety:
- bilety okresowe ZTM, sprzedawane przez ZTM,
- bilety parkingowe wydawane na parkingach Park&Ride,
- zaświadczenia wydane przez ZTM pasażerom, którzy złożyli reklamacje karty PEKA.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tryb bezprzetargowy
Uzasadnieniem wyboru Polregio do udziału w postępowaniu jest fakt, że spółka ta jest pperatorem, świadczącym przewozy kolejowe na wybranych liniach kolejowych na podstawie umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Zasady rozliczeń i współpracy związanych z honorowaniem biletów Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu w pociągach przewoźnika na terenie Miasta Poznania, które zawarte zostaną w umowie, zostały uzgodnione na podstawie negocjacji z nim oraz organizatorem wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich – Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Dodatkowo w dniu 25 sierpnia 2020 r. pomiędzy Urzędem Miasta Poznania a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego został podpisany list intencyjny obejmującym swoim zakresem chęć rozwoju połączeń kolejowych oraz integracji taryfowo-biletowej w ramach różnych gałęzi transportu. Poza rozwojem oferty wspólnego biletu na przejazdy koleją i komunikacja miejską pod nazwą Bus-Tramwaj-Kolej, jednym z celów strategicznych jest zwiększenie roli kolei w przewozach wewnętrznych Miasta Poznania, jako uzupełnienie sieci tramwajowej i autobusowej.
W związku z powyższym nie ma możliwości wyboru innego operatora kolejowego w zakresie ww. świadczonej usługi, polegającej na honorowaniu biletów ZTM w pociągach na liniach kolejowych obsługiwanych przez Polregio.
Uzasadnienie wyboru wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, i nie istnieje żadne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, a brak rozwiązania konkurencyjnego nie wynika z celowego zawężenia parametrów zamówienia tylko okoliczności obiektywnych.